اصناف متخلف اشنویه بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: با تشدید بازرسی‌ها از ابتدای سال تاکنون اصناف متخلف این شهرستان به پرداخت بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

حسین حاجی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: در این مدت با تشدید بازرسی‌ها با اولویت کالا‌های اساسی، ۳۵۱ بازرسی از اصناف شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در قالب این بازرسی‌ها، ۲۱ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و دیگر موارد توسط گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه برای صنوف متخلف تشکیل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: بیشتر این پرونده‌های تخلف در خصوص احتکار، کم فروشی، گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده است.

حاجی اضافه کرد: ۲۱ بازرسی نیز از واحد‌های شن و ماسه انجام شد که در این رابطه ۹ پرونده تخلف تشکیل و یک واحد به دلیل گرانفروشی به ۵۴ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی در خصوص حوزه صنایع این شهرستان یادآور شد: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحد‌ها و رفع مشکلات در اولویت است.

حاجی تاکید کرد: تاکنون در این شهرستان ۱۳ هزار ۶۱۷ کارت الکترونیکی بازرگانی صادر و تحویل مرزنشینان شده و ۲ هزار و ۵۱۲ کارت سرپرست خانوار هم آماده چاپ است.

شهرستان اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.