پیش‌بینی برداشت ۲۷۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۲۷۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

عبدالحسین اکبری افزود: سطح زیرکشت امسال سیب زمینی این شهرستان ۵۹۰۰ هکتار بوده که ۹۰ درصد به کشت بهاره (تابستانه) اختصاص دارد و کشت آن از نیمه دوم اسفندماه آغاز و برداشت آن از اوایل تیرماه انجام می‌شود.

او با بیان اینکه صددرصد مزارع سیب زمینی شهرستان بهار مجهز به آبیاری تحت فشار هستند، گفت: ۱۰ درصد کشت سیب زمینی شهرستان نیز به کشت پاییزه اختصاص دارد که سیب زمینی کاران در خارج از شهرستان نسبت به کشت آن اقدام می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه دو واحد صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری سیب زمینی در شهرستان بهار در حال پیگیری و احداث است، تصریح کرد: در رابطه با انبار و نگهداری محصول سیب زمینی شهرستان ۵۸ انبار سردخانه بالای صفر برای نگهداری محصول سیب‌زمینی شهرستان با ظرفیت ۱۴۳ هزار تن فعالیت دارند که علاوه بر آن تعدادی هم با دریافت مجوز در حال ساخت هستند.

اکبری همچنین تعداد انبار‌های نگهداری سیب زمینی در این شهرستان را ۱۵۰ واحد برشمرد و گفت: شهرستان بهار رتبه نخست تولید سیب‌زمینی استان را دارد و محصول تولید شده علاوه بر استفاده و مصرف همدان، به سایر نقاط استان‌ها هم ارسال شده و در صورت مازاد بر مصرف داخل کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تن از محصول سیب زمینی شهرستان نیز صادر می‌شود.

او در ادامه از کشت ۲۲ هکتار گیاهان دارویی در شهرستان بهار خبر داد و گفت: چهار هکتار آنغوزه، پنج هکتار بابونه، سیاه‌دانه، گل ختمی و زیره سبز از جمله گیاهان دارویی کشت شده این شهرستان در سال جاری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی این مدیریت، تغییر الگوی کشت از سمت گیاهان آب بر به سمت گیاهان بسیار کم آب بر مانند گیاهان دارویی است، تاکید کرد: گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آن‌ها در پیشبرد اهداف ملی، منطقه‌ای و جهانی برای تحقق سلامت و خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.