سناتور آمریکایی: بلینکن درباره پسر بایدن شهادت دروغ داد

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که وزیرخارجه آمریکا در کنگره این کشور درباره ارتباط با پسر رئیس‌جمهور آمریکا شهادت دروغ داده است.

«رون جانسون» سناتور ایالت ویسکانسین آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز، افشا کرد که «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در تحقیقات کمیته سنا درباره فعالیت‌های تجاری خانواده بایدن، درباره ارتباط با هانتر بایدن شهادت دروغ داده است.

جانسون که دستیار کمپین انتخاباتی «جو بایدن» بوده است، می‌گوید در جریان کمیته سنا در دسامبر ۲۰۲۰ بلینکن «جسورانه شهادت دروغ داد» و آن زمان جو بایدن، بلینکن را به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا انتخاب کرده بود، انتصابی که نیاز به تایید سنا دارد.

سناتور ایالت ویسکانسین همچنین اعلام کرد: «بلینکن می‌خواست که وزیر امورخارجه شود، و اکنون به دلیل انتشار اطلاعت میدانیم که شهادت دروغ داده که هرگز به هانتر بایدن ایمیل نداده است. حدس من این است که او دروغ‌های دیگری هم گفته است.»

رون جانسون با بیان آنکه بهتر است بلینکن و همسرش سوابق خود را به دلیل نامعتبر بودن بایدن و پسرش برای خودشان نگه دارند، افزود: «شما نمی‌توانید به جو بایدن اعتماد کنید. شما نمی‌توانید به هانتر بایدن اعتماد کنید. شما نمی‌توانید به خانواده بایدن اعتماد کنید. شما نمی‌توانید به بسیاری از افرادی که شما را احاطه کرده‌اند، اعتماد کنید.»

در زمان شهادت داوطلبانه بلینکن، جو بایدن به‌رغم اختلاف نظر پیرامون معاملات تجاری خانواده‌اش در اوکراین و چین، به تازگی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شده بود. ۳ هفته پیش از انتخابات، نشریه نیویورک پست درباره اطلاعات داخل یک لپ تاپ گزارش داد که اطلاعاتی درباره هانتر بایدن داشت و باعث رسوایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار