افتتاح خانه محیط زیست در شهرستان سامان+تصاویر

فرماندار سامان گفت: خانه محیط زیست این شهرستان با هدف کمک به حفظ و آشنایی اعضای کتابخانه‌های عمومی با محیط زیست و افزایش سطح تعاملات بین دستگاهی در کتابخانه شهید جعفرزاده افتتاح شد.

محمدتقی گنجعلی تعاملات صورت گرفته فی‌مابین اداره کتابخانه‌های عمومی و سایر ارگان‌های فرهنگی شهرستان سامان را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: ارتباط معناداری بین کتابخانه‌های عمومی و تشکل‌های محیط زیست وجود دارد و ایجاد خانه‌های محیط‌زیست در کتابخانه‌ها موجب ارتقای دانش زیست محیطی مردم می‌شود و این امر می‌تواند میزان مشارکت مردم در مسائل مربوط به این حوزه را افزایش داده و محیط زیستی سالم به ارمغان آورد.

مهدی رضوی معاون اداره‌کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: خانه‌های محیط زیست اتاق فکر، محل آموزش، گفتگو و کنشگری معضلات و مشکلات محیط زیستی هستند و دستیابی به این اهداف در کتابخانه‌های عمومی با توجه به وظیفه ذاتی کتابخانه‌ها در بخش آموزش و اطلاع‌رسانی، بیش از بیش میسر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


شهلا آقابابایی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سامان با تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌ها و دعوت به مشارکت جمعی همه دستگاه‌ها در فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب و کتابخوانی، اضافه کرد: همه باید برای پیشبرد اهداف با یکدیگر همکاری کرده و دست در دست یکدیگر برای داشتن جامعه‌ای سلامت و موفق تلاش کنیم و ایجاد خانه محیط‌زیست در کتابخانه هم در راستای همین هدف است.

گفتنی است؛ خانه محیط زیست شهرستان سامان با حضور محمدتقی گنجعلی، فرماندار شهرستان سامان؛ مهدی رضوی، معاون اداره‌کل محیط زیست استان؛ سیدعقیل موسوی، بخشدار زاینده رود؛ اصغر درخشان، رئیس اداره محیط زیست شهرستان؛ شهلا آقابابایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سامان؛ ناهید عباس زاده، رئیس هیئت مدیره آوای طبیعت سامان‌پویا و جمعی از دوستداران طبیعت، اعضای کتابخانه‌های عمومی و گروهی از محیط‌بانان افتتاح شد.

شعرخوانی با موضوع محیط زیست، شاهنامه‌خوانی و برگزاری نمایشگاه موضوعی محیط زیست از جمله برنامه‌های اجرا شده در حاشیه این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.