راه‌اندازی ۳۱۲ پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اجرایی شدن طرح "هر مسجد یک پایگاه قرآنی در این استان، گفت: در همین راستا ۳۱۲ پایگاه قرآنی در مساجد این استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام حسین امیدی گفت: فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده و اهتمام ویژه‌ای برای اجرای آن طی سال معطوف شده است.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان و حافظان قرآن، برای دومین سال متوالی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآن تاکید کردند، گفت: در استان فارس از ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری تاکنون ۳۱۲ کانون برای راه اندازی پایگاه‌های قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

امیدی یادآور شد: قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف این اقدام است.

او گفت: فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد شامل برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، جلسه‌های تفسیر قرآن کریم، طرح تلاوت نور؛ که در بیش از ۱۸۰۰ مسجد اجرایی شده، است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس یادآور شد: در ماه مبارک رمضان نیز این کانون‌ها برنامه‌های قرآنی نظیر جزء‌خوانی همراه با تفسیر، همخوانی، محافل انس با قرآن را برگزار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار