انگلیس حدود ۱۹۰۰ نفر را از سودان خارج کرد

انگلیس اعلام کرد در مجموع ۱۸۸۸ نفر توانستند با ۲۱ هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی از پایگاه هوایی وادی سعیدنا در شمال خارطوم از سودان خارج شوند.

انگلیس دیروز شنبه اعلام کرد از سه‌شنبه گذشته با بهره بردن از آتش بس‌های شکننده در سودان، تاکنون حدود ۱۹۰۰ نفر را از این کشور که از دو هفته پیش درگیر جنگ شده، خارج کرده است.

حدود دو هزار شهروند انگلیسی در سودان در فهرست وزارت امور خارجه این کشور ثبت نام کرده بودند و هرکسی که واجد شرایط تخلیه بود تا صبح شنبه فرصت داشت تا برای سوار شدن به آخرین پروازهابه یک پایگاه هوایی بروند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد در مجموع ۱۸۸۸ نفر توانستند با ۲۱ هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی از پایگاه هوایی وادی سعیدنا در شمال خارطوم از سودان خارج شوند.

 در ابتدا، این عملیات برای دارندگان گذرنامه انگلیسی و بستگان آن‌ها که دارای مجوز اقامت انگلیس بودند، اختصاص داشت.

اما پس از اعتراضات در انگلیس، حدود ۲۰ پزشک سودانی نیز که برای خدمات بهداشت عمومی انگلیس کار می‌کردند، توانستند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

از ۱۵ آوریل که جنگ خونین قدرت بین عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و معاون وی محمد حمدان دقلو، معروف به «حمیدتی» فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع، آغاز شده، این کشور دچار هرج و مرج شده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی که روز شنبه منتشر شد، در این درگیری‌ها دستکم ۵۲۸ نفر کشته و چهار هزار و ۵۹۹ نفر زخمی شده اند. ده‌ها هزار سودانی به کشور‌های همسایه از جمله مصر، اتیوپی، چاد و سودان جنوبی گریخته اند و کشور‌های خارجی در حال تخلیه گسترده اتباع خود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
روباه ی مکار .فتنه و اتش بیار معرکه و دسیسه
چونکه کار خودش است
میدونه وضع سودان در حال بدتر شدن است
به اینخاطر 1900 جاسوس اش را فراخوانده که
تلف نشوند
چونکه کلی رویشان سرمایه گذاری کرده
آخرین اخبار