اجرای پروژه مدیریت هرزآب در سطح ۳۳۲ هکتار از اراضی بیابانی تربت حیدریه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه گفت: پروژه مدیریت هرزآب و احداث هلالی آبگیر در سطح ۳۳۲ هکتار از اراضی الله آباد این شهرستان اجرا شد.

 علیرضا قادری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه گفت: بخش بیابانی الله آباد با مساحت ۱۰۹۲۵هکتار در جنوب شهرستان تربت حیدریه واقع شده است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با اجرای پروژه‌های مختلف مدیریت مناطق بیابانی از قبیل نهال کاری، حفاظت و قرق، پخش مدیریت رواناب در این منطقه اقدام نموده تا به نحو اثربخشی با این خطرات و تهدیدات مقابله نماید.

وی افزود: در این راستا و در سال ۱۴۰۱ پروژه مدیریت رواناب و احداث هلالی آبگیر با اعتباری معادل ۶۶۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی بیابان زدایی به اجرا درآمد که تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۰% برخوردار میباشد.

قادری با اشاره به اینکه پروژه هلالی آبگیر تاثیر فوق العاده‌ای در مقابله با بیابانزایی و احیا و اصلاح مراتع دارد، بیان کرد: جمع آوری رواناب‌های سطحی، نفوذ آب باران و افزایش رطوبت خاک، کمک به استقرار پوشش گیاهی و تقویت آن، کاهش فرسایش خاک و کنترل سیل، کنترل و تثبیت شن‌های روان، مقابله با آثار سوء گرد و غبار از مهمترین اثرات این پروژه می‌باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه ادامه داد: اجرای هلالی‌های آبگیر باعث می‌شود پوشش گیاهی بطور یکنواخت در منطقه بوجود آید و تنوع گیاهی بهتر و پایداری بیشتر اکوسیستم را به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.