واحد مددکاری بیمارستان شفای سمنان آماده ارائه خدمت رسانی به مردم

مددکار بیمارستان شفا سمنان بابیان اینکه روانشناسی گامی برای داشتن زندگی و احساس رضایت بهتر است، گفت: واحد مددکاری بیمارستان شفا آماده ارائه خدمات به عموم شهروندان در این حوزه است.

فاطمه سادات کیا مددکار بیمارستان شفا سمنان به مناسبت نهم اردیبهشت روز روانشناس، ضمن بیان اینکه در واقع امروزه به علت افزایش مشکلات زندگی و بروز معضلات و چالش‌های روحی و روانی گوناگون خانوادگی، حساسیت و دقت نظر مردم برای رفع آن‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، ابراز داشت: بهترین گزینه برای کاهش و درمان این معضلات استفاده از خدمات روانشناسی و مشاوره است.

وی بابیان اینکه روانشناس وظیفه ارزیابی، تشخیص و درمان افراد درگیر اختلالات روانی و عاطفی، مشکلات رفتاری و تربیتی و ... را دارد، افزود: به همین رو روانشناس از زاویه علمی به رفتارها، ذهنیت و هسته‌های باور فرد نگاه می‌کند و بیماران را یاری می‌دهند تا با متوجه شدن دلیل و ریشه رفتاری خودشان و اصلاح و تغییر آن‌ها زندگی بهتری داشته باشند.

کارشناس ارشد روانشناس بالینی بابیان اینکه روانشناس از طریق صحبت با مراجعان در فضایی امن و قابل اعتماد ریشه مشکلات بیماران را شناسایی می‌کند، ابراز داشت: در واقع می‌کوشد تا بیمار با تروما و آسیب‌های روانی مواجه بهتری داشته باشد تا بتواند رضایتمندی بالاتری از زندگی خود پیدا کند.

کیا ضمن بیان اینکه واحد روانشناسی و مددکاری بیمارستان شفا سمنان زیر نظر سازمان تأمین اجتماعی فعالیت‌های درمانی خود را در دو حوزه خدمت رسانی به کارکنان و بیماران و مددجویان آغاز کرده است، تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این واحد تحقیق و بررسی در زمینه شناخت مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی، روانی و درمانی در بخش‌های بستری و سرپایی است.

وی افزود: ارائه مشاوره‌های درمانی لازم به بیماران و مددجویان و همچنین تهیه و تنظیم برنامه‌های آموزشی، بهداشتی و برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و آموزش برای ارتقا معلومات و سطح سلامت روان و توانمندی‌های شغلی کارکنان از فعالیت‌های دیگر این واحد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار