۹۷ درصد کودکانِ در سن تحصیل در استان سمنان به مدرسه می‌روند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: ۹۷ درصد کودکان در سن تحصیل در استان تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت رسمی قرار دارند.

عادل خالقی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه  افزود: استان سمنان از لحاظ ضریب پوشش تحصیلی وضعیت مطلوب دارد و شاخص کودکان بازمانده از تحصیل در استان سمنان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه یک معلم نمونه معرفی شده در مرحله کشوری از استان سمنان، جزو ۱۲ معلم نمونه کشوری قرار گرفت، ابراز کرد: ۶۳ معلم و کارمند نمونه آموزش و پرورش استان به مناسبت گرامیداشت روز معلم تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۶۳ نفر معلم و کارمند نمونه، ۱۸ نفر در بخش کارمندی مانند معاونان، مدیران و اولیای مدارس هستند و یکی از معلمان به عنوان برگزیده استانی به مرحله ملی برای انتخاب در بخش معلم نمونه معرفی شد.

خالقی تصریح کرد: مقبولیت، محبوبیت، ابتکار، خلاقیت و مرجعیت علمی، از جمله معیارهای انتخاب معلم نمونه در استان سمنان است.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۱۸۴ مدرسه در استان سمنان وجود دارد که برای قدردانی و تجلیل از معلمان زنگ سپاس در مدرسه‌های استان نواخته می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر برای معلمان، خاطرنشان کرد: هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم، نتیجه آن به جامعه بازمی گردد. توسعه کشور، مرهون خدمات معلمان در تربیت آینده سازان کشور به عنوان زیربنای توسعه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: مدرسه‌ها برای کیفیت‌بخشی به خدمات نیازمند حمایت معنوی و مادی اولیای دانش آموزان هستند، اما هیچ اجباری در کمک مردمی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت در مدرسه‌ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از الزامات است و با اهتمام ویژه این موضوع پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار