بلیت اتوبوس و قطار شهری در مشهد به قیمت ۱۲۰۰ تومان بازگشت‌

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: از آنجا که قیمت خدمات اتوبوس و مترو در مشهد به ۱۵۰۰تومان افزایش یافته بود با هدف مهار تورم، نرخ بلیط اتوبوس و قطار شهری به ۱۲۰۰ تومان بازگشت.

ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هر سال درصدی افزایش در قیمت بهای قطار شهری و اتوبوس از سوری شورای شهر تصویب می‌شود و امسال نیز تصمیم گرفته شد تا این نرخ به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد، اما با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم، رشد تولید، لذا شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت با هدف تحقق این شعار نرخ بلیط اتوبوس و قطار شهری را ۲۰ درصد کاهش دهد و به ۱۲۰۰ تومان می‌رسد.

او افزود: برابر مصوبات ابلاغی از چهاردهم فروردین ماه سال جاری بهای خدمات مترو و اتوبوس از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان تغییر یافته بود که از صبح امروز این مبلغ به ۱۲۰۰ تومان کاهش یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: بهای تمام‎ شده خدمات اتوبوسرانی به ازای هر سفر درون‎ شهری حدود ۱۲۰۰۰ تومان برآورد شده که از این میزان، تنها ۱۲۰۰ تومان معادل ۱۰ درصدبه عنوان کرایه تعیین و الباقی توسط شهرداری تأمین می‌شود.

فرهمندی بیان کرد: این مصوبه چهار شنبه از سوی فرمانداری مشهد تایید  و به شورای شهر ابلاغ شد و از صبح امروز اعمال نرخ‌های جدید در مترو و اتوبوس اجرایی شده است.

او تصریح کرد: طبق مصوبات شورای شهر نرخ استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و اسکوتر‌ها نیز همان قیمت سال گذشته خواهد بود و نرخ استفاده از روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و بهای خدمات عمومی آرامستان‌ها نیز مشمول ۲۰ درصد کاهش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار