کمبود دارو در آمریکا ادامه دارد

کمبود پنی سیلین تزریقی آخرین مورد از یک سری مسائل مربوط به عرضه دارو در ایالات متحده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده کمبود یک نوع تزریقی پنی سیلین را گزارش کرد؛ آنتی بیوتیکی که برای درمان سیفلیس و سایر عفونت‌های باکتریایی مانند گلودرد استرپتوکوکی استفاده می‌شود.

این دارو به فهرست رو به رشد دارو‌هایی می‌پیوندد که با کمبود عرضه در ایالات متحده مواجه هستند، طبق گفته‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، این کشور از  اکتبر در خصوص داروی آموکسی‌سیلین مایع، آنتی‌بیوتیک دیگری که برای درمان استرپتوکوک استفاده می‌شود، با کمبود مواجه بوده است. 

شکل تحت مؤثر پنی سیلین، به نام پنی سیلین G بنزاتین داروی مناسب برای سیفلیس است، زیرا می‌تواند در بزرگسالان، کودکان و افراد باردار استفاده شود، که اغلب در کلینیک‌های سرپایی یا مراکز مراقبت فوری انجام می‌شود. 

طبق اطلاعات FDA، دز‌ها برای کودکان و بزرگسالان کم است. 

دکتر جرمی کاولز پزشک ارشد در Sanford Health یک سیستم پزشکی در مینه سوتا گفت: از مزیت‌های پنی سیلین G بنزاتین این است که می‌توانید آن را به مادر باردار بدهید و اگر او سیفلیس داشته باشد، کودک را نیز درمان می‌کند.

او گفت: بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، موارد ابتلا به سیفلیس در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود در ۷۰ سال گذشته رسیده است.

همانطور که می‌دانید عفونت مقاربتی در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به آسیب اندام یا مرگ شود.

FDA کمبود پنی سیلین را به افزایش تقاضا نسبت داد. فایزر، تنها تامین کننده این نوع پنی سیلین در ایالات متحده، به کمبود آموکسی سیلین به عنوان مشکل اصلی اشاره کرد، زیرا پزشکان را مجبور کرده است که به جای آن پنی سیلین را تجویز کنند. 

این شرکت گفت افزایش موارد سیفلیس به احتمال زیاد تقاضا را تسریع کرده است. کمبود آموکسی سیلین در طول موجی از عفونت‌های ویروسی تنفسی در پاییز و زمستان، زمانی که آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های باکتریایی ثانویه ناشی از کووید، آنفولانزا یا ویروس سنسیشیال تنفسی تجویز شد، به وجود آمد.

آموکسی سیلین همچنین برای درمان افزایش موارد استرپتوکوکی شدید مربوط به پاییز استفاده شده است. در نوامبر آکادمی اطفال آمریکا، پنی سیلین G بنزاتین را به عنوان جایگزین آموکسی سیلین برای بیماران مبتلا به گلودرد استرپتوکوکی توصیه کرد. 

تعداد موارد اعلام شده و تعداد بیماران با گلودرد استرپتوکوکی همچنان بالاست. 

فایزر گفت: بیشتر از هر زمان دیگری پنی سیلین تزریقی خود را به بازار عرضه کرده است، اما هنوز نمی‌تواند تقاضا را تامین کند. FDA در وب‌سایت خود اعلام کرد که انتظار می‌رود مشکلات عرضه از اکتبر تا دسامبر برطرف شود.

انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا کمبود دیگری از نوع پنی سیلین به نام پنی سیلین G پروکائین را گزارش کرده است که مدت زیادی در بدن باقی نمی‌ماند یا از سد جفت عبور نمی‌کند. اما مایکل گانیو، مدیر ارشد داروسازی و کیفیت داروسازی‌گفت: بنزاتین احتمالاً کمی بیشتر از یک کمبود چالش برانگیز است، زیرا داروی انتخابی است.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: چهار داروی سرطان، از جمله دو نوع رایج شیمی‌درمانی، نیز با کمبود مواجه هستند. 

در گزارش کمیته سنا آمده است که احتمال کمبود دارو‌های تزریقی در مقایسه با سایر اشکال، مانند دارو‌های خوراکی یا موضعی، بیش از دو برابر بیشتر است.

اگرچه جایگزین‌هایی برای داروی پنی سیلین فایزر برای درمان سیفلیس وجود دارد، اما سایر آنتی بیوتیک‌ها عوارض جانبی بیشتری دارند. 

او گفت: پنی سیلین تزریقی مورد استفاده قرار گرفت، زیرا ما می‌دانیم که همیشه کار می‌کند و می‌دانیم که تجویز آن آسان است.

منبع: سایت NBC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار