در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رتبه بندی کودکستان‌ها هنوز انجام نشده است

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: در مرحله سازماندهی، تطبیق و پالایش کودکستان‌ها هستیم و هنوز به رتبه‌بندی نرسیده ایم.

همتی فر، سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، متولی مجموعه مراکزی است که در حوزه تربیت کودکان زیر هفت سال فعالیت می‌کند.

وی افزود: این سازمان باید آیین‌نامه‌ها را مصوب و ساماندهی کرده و مجوزها را  تحت نظر خود در بیاورد.

او ادامه داد:  برای ساماندهی مجوزهای شهری  دستورالعملی ابلاغ شد که بنا به تصمیم شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت افزایش شهریه مهدکودک و پیش دبستانی‌ها تا سقف ۴۰ درصد در سال تحصیلی گذشته امکان‌پذیر بود.

همتی فر گفت: سال تحصیلی از مهر شروع می شود و تا پایان خرداد ادامه دارد البته برخی از کودکستان‌ها در  سه ماه تابستان هم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شهریه مهدکودک‌ها عملاً براساس خدمات تربیتی تعیین می‌شود.

 او گفت: در برخی استان‌ها پایه پیش دبستانی و مهدکودک‌ها ضعیف هستند و همین امر منجر شده تا شهریه کودکستان تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

همتی فر اعلام کرد: هرگونه افزایش شهریه در اواسط سال تحصیلی غیر قانونی است البته برخی از کودکستان‌ها به دلیل خدمات همچون وعده غذایی و سرویس می‌توانند با خانواده توافق کنند و شهریه را افزایش دهند.

او در خصوص افزایش شهریه سال تحصیلی جدید افزود: هنوز رقمی به عنوان شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مصوب نشده است.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک در خصوص رتبه بندی کودکستان‌ها گفت: در مرحله سازماندهی، تطبیق و پالایش کودکستان‌ها هستیم و هنوز به رتبه‌بندی نرسیده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار