طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا مازندران از اجرای طرح عملیاتی در خصوص برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا مازندران قرار دارد.

او افزود: طبق رصد و پایش مستمر فضای سایبر، کارشناسان پلیس فتا تا کنون بیش از ۶۷۱ مورد شبکه و کانال دارای محتوای غیرمتعارف را رصد از این تعداد صفحات ۵۴۱ شناسایی کرده و دراین‌خصوص به تعدادی از گردانندگان این شبکه‌ها تذکر تلفنی و تعدادی نیز احضار شده و به آن‌ها آموزش‌ها و تذکرات لازم ارائه شده است.

سرهنگ خورشاد با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایو‌های مستهجن غیراخلاق، پیکر تراشی و ... "، گفت: تا کنون با انجام ۶۷۱ رصد عام صورت گرفته تعداد ۵۴۱ مورد شناسایی انجام شده و بالغ بر ۳۴ فقره اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی انجام گرفته است.

او به مروجان ناهنجار‌های اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل، و خارج عرف در فضای مجازی می‌کنند، پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.