۲ هزار کارگر ساختمانی مهاباد در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی هستند

مدیرعامل انجمن صنفی کارگران مهاباد گفت: ۲ هزار کارگر ساختمانی این شهرستان در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

خالد عزیزی مدیرعامل انجمن صنفی کارگران مهاباد گفت: از مجموع ۶ هزار کارگر ساختمانی که دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای در گرایش‌های مختلف صنعت ساختمان هستند سه هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه سهمیه بیمه شدگان کارگران ساختماعی قطره چکانی و محدود است، ادامه داد: طی چهار سال گذشته هیچ گونه سهمیه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی به این شهرستان اختصاص نیافته است.

مدیرعامل انجمن صنفی کارگران مهاباد اضافه کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش می‌شود صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد به حداقل برسد به گونه‌ای که همه آنان تحت پوشش قرار بگیرند.

عزیزی با بیان اینکه مکان انجمن صنفی کارگران اجاره‌ای است، گفت: انتظار داریم یک زمین توسط فرمانداری به انجمن تحویل داده شود تا با همکاری کارگران نسبت به ساخت آن اقدام شود.

به گفته مدیرعامل انجمن صنفی کارگران مهاباد، نرخ دستمزد کارگران که به صورت قانونی از طرف انجمن تعیین شده نیاز به تصویب دارد که طی روز‌های آینده تعیین تکلیف و برای سال جاری اعمال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.