جابه‌جایی ۲۰۰ اصله از درختان شهر رزن به پارک ۲ هکتاری

شهردار رزن گفت: پارسال ۲۰۰ اصله از درختان سطح این شهر از سوی شهرداری جابه‌جا و به مکان دیگری انتقال داده شدند.

احمد محمدی ‌راستی گفت: در اقدامی بی نظیر و بی سابقه در سطح کشور سال گذشته ۲۰۰ اصله از درختان سطح این شهر توسط شهرداری جابه‌جا و به مکان دیگری انتقال داده شدند.

او گفت: درختان هر شهر در مدیریت شهری به عنوان سرانه فضای سبز دارای ابعاد و ویژگی های خاص چون زیبایی، اکسیژن دهی، جلوگیری از آلودگی صوتی و سایه اندازی هستند که متأسفانه درختان موجود شهر رزن هیچ کدام دارای چنین ویژگی نبودند و بدون تبعیت از الگوی کشت و رعایت اصول فنی به صورت سلیقه‌ای کشت شده بودند و نوع آبیاری و سم مورد نیاز هر یک متفاوت بود و نیازمند هزینه بالای نگهداری بودند.

شهردار رزن تاکید کرد: در یک اقدام بی نظیر با مطالعات گسترده پارسال به جای قطع این درختان با تفکیک درختان نسبت به جابه جایی ۲۰۰ اصله از درختان سطح شهر و انتقال آنها به پارک دو هکتاری جدیدالاحداث شهر اقدام شد که خوشبختانه در اجرای این طرح بی نظیر ۸۵ درصد درختان جوابگوی وضعیت جابه جایی بودند و خشک نشدند.

محمدی راستی با اشاره به توزیع بیش از 7 هزارتن آسفالت فینشری توسط شهرداری طی سال گذشته در سطح شهر گفت: پارسال افزون بر ۱/۵ میلیارد تومان برای لکه گیری معابر سطح شهر توسط شهرداری هزینه صرف شده است.

او با بیان اینکه در طول یک سال گذشته افزون بر ۲۰ میلیارد تومان ماشین آلات مختلف برای شهرداری شهر خریداری شده است، گفت: خرید یک دستگاه لودر، دو ماشین فورس هشت تنی، یک کامیون ۱۰ چرخ، یک دستگاه کمپرسی، یک دستگاه خودرو سواری دنا پلاس و یک دستگاه ماشین جاروب را از جمله ماشین آلات تهیه شده برای این شهرداری در سال گذشته می‌توان برشمرد.

برچسب ها: اصله نهال ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار