هند: همکاری نظامی با ایران در حوزه‌های جدید رو به گسترش است

مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی هند گفت که هند و ایران در حال کار بر روی گسترش همکاری نظامی دو جانبه به حوزه‌های جدیدتر در آینده هستند.

سینگ رانا، مدیرکل آژانس اطلاعات دفاعی هند در مراسم بزرگداشت روز ارتش ایران در روز دوشنبه گفت که هند و ایران یک "مشارکت جامع" مبتنی بر "اعتماد متقابل" قوی دارند و کار برای گسترش "همکاری نظامی" دو جانبه به حوزه های جدیدتر در آینده در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ANI، در برنامه ای که به مناسبت روز ارتش ایران در هند برگزار شد، سپهبد دینش سینگ رانا مدیرکل سازمان اطلاعات دفاعی هند سخنرانی کرد. رانا در سخنرانی خود گفت که هند و ایران در حال تلاش بیشتر برای گسترش همکاری های نظامی دوجانبه به حوزه های جدیدتر در آینده نزدیک هستند.

او افزود: من معتقدم که دوستی ما در سال های آینده به رشد و قوی تر شدن ادامه خواهد داد.

سپهبد دینش سینگ رانا که مهمان اصلی این رویداد بود، گفت که هند و ایران دارای تاریخچه ای هزاران ساله از تعاملات مشترک هستند.

او افزود: فرهنگ و سنت‌های مذهبی هند و ایرانی در طول سال‌ها رشد و تکامل یافته است. ایران و هند یک مشارکت همه جانبه مبتنی بر اعتماد متقابل قوی دارند و همکاری دفاعی بخش مهمی از آن است. در کنار دوره های آموزشی حرفه ای نظامی، تعدادی از هیئت های نیروی دریایی ایران در گذشته از مراکز آموزشی مختلف نیروی دریایی هند بازدید کرده اند.

برچسب ها: ایران ، هند ، همکاری نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار