پنج هزار بی‌سواد زیرپوشش طرح‌های سوادآموزی در همدان

 معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان گفت: پنج هزار بی‌سواد زیرپوشش طرح‌های سوادآموزی همدان قرار گرفتند.

منوچهر توسلی‌کیا گفت: در راستای عدالت آموزشی سال گذشته پنج هزار بی‌سواد و کم‌سواد در این استان زیرپوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

او گفت: این سواد آموزان در راستای سیاست محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی در مناطق محروم، مرزی، حاشیه‌نشین و افراد بازمانده از تحصیل با تلاش همه همکاران در واحد سوادآموزی و آموزش‌دهندگان زیرپوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

 معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان  استفاده از ظرفیت‌های جهادی و مردمی در سوادآموزی را از دیگر رویکرد‌های جدید سوادآموزی برشمرد و افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی از برنامه‌های مهم و راهبردی است که در این راستا شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

او  نقش مدیران و رؤسای آموزش و پرورش را در پیشبرد اهداف سوادآموزی بی بدیل دانست و ادامه داد: جایگاه مدیران در حوزه سوادآموزی به‌عنوان دبیران شورای پشتیبانی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و پیشبرد اهداف این حوزه قابل قدردانی است.

توسلی‌کیا با اشاره به درصد بالای باسوادی استان همدان بیان کرد: با وجود کاهش بی‌سوادان و کم‌سوادان در استان، در حال گذر از مرحله کمی به مرحله کیفیت‌بخشی آموزشی و بهبود کیفی فعالیت‌ها قرار گرفته‌ایم و هدف ما افزایش سواد در تمامی زمینه‌های اجتماعی، ارتباطی و مهارتی است.

او، تقویت نظارت‌های کاربردی برای بهبود کیفیت آموزش را یکی از اهداف مهم سازمان در سال جدید برشمرد و اظهار داشت: برهمین اساس تحقق این مهم نیازمند حمایت ویژه مدیرکل و اهتمام مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، کارشناسان و ناظران آموزشی است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال تحصیلی آینده باشیم.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت استان همدان یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۳۴ نفر است که تعداد افراد بی سواد در استان حدود ۴۹ هزار نفر اعلام شده است.

سازمان نهضت سواد آموزی در هفتم دی ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.