زنگ زمین پاک در رشت نواخته شد

زنگ حفاظت و صیانت از زمین به مناسبت هفته زمین پاک امروز در یک دبستان دخترانه رشت نواخته شد.

به مناسبت هفته زمین پاک مراسم نواختن زنگ زمین پاک امروز به صورت نمادین در دبستان دخترانه شهید سید علی مقیمی برگزار شد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این مراسم، سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز را شعار امسال روز جهانی زمین پاک اعلام کرد.

به گفته او، برای حفاظت از زمین و انتقال درست طبیعت به نسل آینده باید آموزش و فرهنگ سازی از مقطع ابتدایی در مدارس اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان آشنا کردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست محیطی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های داشتن زمین پاک دانست.

 عشوری افزود: برای رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدأ باید از خانه آغاز شود تا محیط زیست سالمی داشته باشیم.

او همچنین استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف را یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست محیطی برشمرد.

اجرای طرح تفکیک زباله در همه مدارس گیلان

امیر سراجی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان هم در این مراسم با اشاره به تفاهم نامه کشوری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیس گفت: با توجه به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بین کودکان و نوجوانان، دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه و دغدغه‌مند باشند.

او با بیان اینکه تفکیک زباله در همه مدارس گیلان در حال اجرا است، افزود: فرزندان ما باید با روش‌های کاهش مصرف، بازیافت، تفکیک و دفع اصولی پسماند‌های خانگی‌تر و خشک از کودکی آشنا شوند.

زنگ زمین پاک در رشت نواخته شد

برپایی نمایشگاه نقاشی در خصوص زمین پاک، نمایشگاه دست ساخته دانش آموزان از مواد بازیافتی و نیز اهدای جوایز به دانش آموزان منتخب که با نقاشی و سرود به ترویج فرهنگ زمین پاک کمک کردند از برنامه‌های جانبی مراسم زنگ زمین پاک بود.

۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک و آغاز هفته زمین پاک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.