بوستان کتاب در سنندج افتتاح می شود

بوستان کتاب به مناسبت روز سنه (سنندج) برای نخستین بار با همکاری و مشارکت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و شهرداری سنندج راه اندازی می‌شود.

سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج  امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت "روز سنه" (سنندج)گفت: هرساله در راستای گرامیداشت هفته سنه (۶ تا ۱۳ اردیبهشت) برنامه‌های متنوعی با همکاری ارگان‌های مختلف و دعوت از عموم مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: افتتاح بوستان کتاب یکی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است، ضمن اینکه با توجه به نامگذاری شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، راه اندازی بوستان و پاتوق‌های فرهنگی امری ضروری است.

وی افزود: پارک روبروی کتابخانه شهر که در مرکز شهر واقع شده با توجه به نزدیکی به مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه، دانشگاه، کانون پرورشی فکری و کانون امام خمینی (ره) دارای موقعیتی ویژه و منحصربفرد است و می‌تواند به مرکز توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سنندج یادآور شد: در این هفته همچنین برنامه‌های شاخص هنری از جمله اجرای تئاتر خیابانی، موسیقی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و افتتاح بوستان کتاب انجام می‌شود.

وی با تقدیر از کتابخانه‌های عمومی در برگزاری برنامه‌های مهم فرهنگی در سنندج، گفت: راه اندازی بوستان کتاب با همکاری شهرداری و کتابخانه‌های عمومی نیز اقدامی موثر و جریان ساز خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان هم در این نشست با بیان اینکه بوستان کتاب ۶ اردیبهشت امسال افتتاح و آماده خدمات رسانی به علاقمندان می‌شود، گفت: پیشنهاد راه اندازی این بوستان در مرکز سنندج (سه راه ادب، روبرروی کتابخانه شهید مطهری) از سوی شهرداری سنندج داده شده و المان‌های ویژه برای نصب در این مکان آماده شده است.

محمد مخدومی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در این بوستان وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارند، افزود: بر اساس برنامه و در طول سال برنامه‌های متنوعی با دعوت از علاقمندان و کتابخوانان توسط این نهاد برگزار خواهد شد و این بوستان به یک پاتوق فرهنگی اثرکذار تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه کتاب برای علاقمندان، تجلیل از نویسندگان مطرح سنندجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و برنامه‌های جنبی ویژه از جمله اقداماتی است که در روز افتتاح و راه اندازی این مجموعه با همکاری کتابخانه‌های عمومی و شهرداری سنندج انجام می‌شود.

در راستای هویت بخشی شهری و رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همت شهرداری و شورای اسلامی ششم اردیبهشت با نام روز سنه در تقویم محلی ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.