عین اللهی:

دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان تحول آفرین بوده است

وزیر بهداشت گفت: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان تحول آفرین بوده و به عنوان نمونه طی ۲ سال اخیر ۱۰۲ مرکز درمان، ۱۶ طرح اورژانس، ۱۶ کلینیک ویژه عمدتا در مناطق محروم احداث و افتتاح شده است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با حضور در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز (MCMC) از نزدیک با توانمندی‌های این مرکز آشنا شد و گفت: از شروع کار دولت سیزدهم ۲ هزار و ۴۱۵ تخت بیمارستانی و تا سال نیم سال گذشته، پنج هزار و ۷۴ تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شده که نقطه عطفی در توسعه خدمات سلامت است.

او گفت: یکی دیگر از افتخارات، افزایش ۲ برابری بخش‌های آی سی یو اطفال است که ۵۵۶ مورد تا مرداد ۱۴۰۰ بوده که ارتقا یافته است، همچنین تعداد دستگاه‌های دیالیز نیز از ۳۷۰ مورد به ۶۷۴ مورد افزایش یافته است.

عین الهی با اشاره به توانمندی‌های مراکز مراقبت و نظارت بر سلامت این مراکز را یکی از بهترین مراکز کنترل خدمات درمانی در کشور خواند که با بهره مندی از تجهیزات بسیار پیشرفته، امکان پایش فرآیند‌های خدمت رسانی به بیماران را در سراسر استان فارس فراهم کرده است.

وزیر بهداشت، گستره خدمات این مرکز را بسیار وسیع و در سطح کشور بی نظیر خواند و از تلاش‌های مسئولان دانشگاه و دست اندرکاران این مجموعه، برای فراهم آوردن زمینه آگاهی از خدمات و رفع مشکلات خدمت رسانی به مردم، قدردانی کرد.

عین اللهی گفت: افتخار می‌کنیم که مراکز درمانی کشور در ایام نوروز، به صورت ۲۴ ساعته به مردم ارائه خدمت کردند و مرکز MCMC نیز از جمله مراکزی محسوب می‌شود که در ایام نوروز مانند دیگر ایام سال، به صورت شبانه روز فعال بود.

وزیر بهداشت، ایجاد فرآیند‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت روان، مراقبت از مادران باردار و مصدومان سوانح در این مرکز را از دیگر ویژگی‌های برجسته آن برشمرد و نسبت به همکاری مجموعه وزارت بهداشت برای تقویت این مجموعه و معرفی آن در سطح کشور برای الگوبرداری و پیاده سازی، قول همکاری داد.

در این بازدید، دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر مهرداد شریفی‌معاون درمان دانشگاه، پیشینه شکل گیری، روند توسعه و فرآیند‌های ارائه خدمت در این مرکز را به وزیر بهداشت، معرفی کردند.

ادای احترام وزیر بهداشت به شهید گمنام

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با حضور بر مزار شهید گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، ادای احترام کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار