هفت شهر سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی، هم‌اینک شهرستان‌های زابل،هیرمند، هامون، قصرقند، دلگان، مهرستان و سراوان در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارد.

حبیب غزنوی اظهارداشت: با توجه به موج اوج گیری دوباره کرونا در سیستان و بلوچستان خواهش ما از مردم عزیز این است که با پرهیز از عادی انگاری و تکمیل واکسیناسیون خود، در مهار این ویروس ما را یاری کنند.

وی افزود: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که بیش‌از ۶ ماه از تزریق آخرین واحد واکسن آنها گذشته، واحد بعدی واکسن خود را دریافت کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء به بیماری در سیستان و بلوچستان میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری در جامعه کاهش قابل توجه‌ای داشته که می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی بیان کرد: از همه هم استانی های گرامی درخواست می‌شود با رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنترل و مدیریت این بیماری کمک کنند.

غزنوی افزود: همکاران ما در بخش های بهداشت و درمان بصورت شبانه روزی در راستای پیشگیری از چرخه انتقال و بهبودی بیماران مبتلا تلاش می‌کنند و مهمترین انتظار آنان از مردم رعایت هشدارهای بهداشتی است.

وی اظهارداشت: با وجود همه هشدارها و آغاز پیک هشتم کرونا و بالا رفتن تعداد موارد ابتلا در روزهای اخیر باز هم شواهد نشان از کم توجهی شهروندان عزیز به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه در اماکن عمومی و دید و بازدیدهای نوروزی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تاکید کرد: از مردم عزیز که در گذشته با رعایت دستورالعمل‌ها، مهمترین نقش را در غلبه بر این بیماری ایفا کرده‌اند انتظار همراهی با مدافعان سلامت و عمل فعالانه به توصیه‌های بهداشتی را داریم.

وی ادامه داد: به این منظور شهروندان گرامی بویژه سالمندان و افراد مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای لازم است تا در صورت امکان در خانه بمانند، همچنین افراد دارای علامت بهتر هست در دورهمی ها و مراسم افطاری شرکت نکرده و در صورت لزوم حتما در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار