آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم سرفه، بدن درد و تب کرونایی را پای حساسیت فصلی نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره افزایش تعداد مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در این استان گفت: متاسفانه برخی افراد علائم این بیماری را به عنوان حساسیت های فصل بهار قلمداد می کنند و مراقبت های ویژه ابتلا به کووید ۱۹ را جدی نمی گیرند.

دکتر جاودان سیرت افزود: سرفه، آبریزش بینی، تب، کوفتگی و خستگی از جمله علائم شایع این روزها در بین مردم مبتلا به کرونا است که شهروندان آن را به عنوان حساسیت فصلی قلمداد می کنند.

وی اضافه کرد: در حالی‌که از میان این علائم تنها آبریزش بینی و گاها سرفه جزو علائم آلرژی فصلی است اما مابقی آنها از علائم  مبتلا به کرونا محسوب می شود.

وی گفت: این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد با وجود اینکه به کرونا مبتلا شده اند با این ذهنیت و تصور که حساسیت فصلی دارند دستورالعمل های بهداشتی کنترل کننده بیماری به ویژه استفاده از ماسک را رعایت نکنند.

به گفته جاودان سیرت این افراد علامت دار بدون توجه به این نکات در جامعه حاضر می شوند که خود عاملی در افزایش میزان شیوع بیماری کرونا شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعات سرپایی بیماران کرونایی به مراکز بهداشتی درمانی استان گفت: ظرف کمتر از یک هفته اخیر علاوه بر مراجعه کنندگان بد حال، از ۸۱ بیمار با علائم قطعی کرونا آزمایش گرفته شد.

جاودان سیرت افزود: همچنین در این مدت نیز میزان بستری بیماران در بخش عمومی ۵ نفر و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در این مدت از یک نفر به ۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود این شرایط اما رغبت برای انجام واکسیناسیون و استفاده از ماسک دربین مردم استان کم است.

وی تعداد روزانه مراجعه افراد برای تزریق واکسن را کمتر از ۵۰ نفر اعلام کرد.

هزارو ۱۸۰ کهگیلویه و بویراحمدی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

و در این مدت ۱۲۷ هزارو ۹۱۱ هم استانی از این بیماری بهبود یافته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.