استعفای معاون نخست وزیر انگلیس پس از اتهام زورگویی

معاون نخست‌وزیر انگلیس به دنبال شکایت برخی همکاران خود مبنی بر اینکه از سوی او مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، استعفا کرد.

به دنبال شکایت برخی همکاران دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه از سوی او مورد آزاد و اذیت قرار گرفته و رفتار‌های قلدرمآبانه مشاهده کرده‌اند، وی امروز استعفا کرد.

به گزارش رویترز، این در حال حاضر آخرین رسوایی در دولت انگلیس است که یکی از وزای کابینه را مجبور به استعفا می‌کند. 

راب به‌عنوان معاون نخست‌وزیر، هیچ اختیار رسمی نداشت؛ اما در صورتی که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امکان حضور در پارلمان را نداشت، می‌توانست به جای او وارد عمل شود. با این همه، او از متحدان سیاسی نزدیک سوناک بود و در تابستان گذشته به راه اندازی کمپین برای نخست وزیری او کمک کرد.

استعفای راب یک شکست برای ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس محسوب می‌شود. این رخداد تنها دو هفته قبل از انتخابات شورای محلی انگلیس رخ داده و امکان تاثیر بر نتایج را دارد. با این حال، پیش از این هم پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد محافظه‌کاران در این انتخابات وضعیت خوبی نداشته باشند.

این استعفا همچنین کمک چندانی به بهبود افکار عمومی نسبت به دولت انگلیس نخواهد کرد. کابینه این کشور سال گذشته با رسوایی بوریس جانسون و پس از آن، سیاست‌های آشفته لیز تراس به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار