مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

مشکلی در تامین مرغ و کالا‌های اساسی در کردستان وجود ندارد

خلیقی گفت: در تامین اقلام کالا‌های اساسی و مرغ موردنیاز مردم در سطح استان هیچ گونه مشکلی نداریم.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: بازرسی‌ها از بازار و صنوف باید قانونمند و با برنامه‌ریزی شکل بگیرد و انجام بازرسی‌های هدفمند در سطح استان ضروری است.

بختیار خلیقی افزود: دستگاه‌های اجرایی همگی جزو بدنه دولت هستند و باید در قالب گشت های مشترک اتاق اصناف، صمت و جهاد کشاورزی صورت بگیرد و بستر رفاه و آرامش بازار را برای شهروندان استان فراهم کند.

او با تاکید بر این مطلب که در بحث بازرسی‌ها نباید بازار را به بی‌ثباتی بکشانیم، بیان کرد: باید عرصه را به مخلان بازار تنگ کرده و بستر امنیت و آرامش را با حذف سودجویان از بازار فراهم کنیم.

خلیقی یادآور شد: همچنین هر گونه قیمت‌گذاری که شکل می‌گیرد باید سازمان حمایت در جریان باشد و این امر مصوبه سران سه قوه است و باید نهادینه شود و در سطح استان در بحث قیمت‌گذاری انتظار می‌رود با همکاری و نظارت سازمان حمایت شاهد وحدت رویه باشیم.

او با اشاره به این مطلب که هدف تشکیل کارگروه تنظیم بازار رصد، کنترل قیمت و نظارت بر بازار است، ادامه داد: تحقق شعار سال با برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه نظارت بر بازار ممکن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی، صمت و اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه مشترک در خصوص نظارت و بازرسی در سطح بازار شکل گرفته و انتظار می‌رود با اجرایی کردن آن شاهد تحقق شعار سال در خصوص کاهش تورم و آرامش در بازار باشیم.

خلیقی اظهار داشت: خوشبختانه در تامین اقلام کالا‌های اساسی نیز در سطح استان هیچ گونه مشکلی نداریم و در بحث مرغ نیز یکی از استان‌های تولیدی هستیم که کمبودی در این خصوص نداریم و در قالب گشت‌های مشترک با تمام توان در سطح استان برای عرضه مرغ ورود کرده و با متخلفین در این حوزه نیز برخورد می‌کنیم.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌های که در بحث نظارت صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد آرامش و ثبات قابل توجهی در سطح بازار استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.