ملک سلمان: امیدواریم عید فطر همراه با ثبات و امنیت در منطقه باشد

پادشاه عربستان با حضور در کاخ السلام جده طی میهمانی به مناسبت عید فطر ابراز امیدواری کرد ثبات و امنیت در منطقه فراگیر شود.

پادشاه عربستان نماز عید فطر را با حضور مسئولان بلندپایه این کشور در کاخ السلام جده اقامه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان ضمن تبریک عید فطر به ملت این کشور گفت که امیدواریم با حلول عید شاهد ثبات و امنیت در منطقه و جهان باشیم.

همچنین وی یادآور شد که خداوند فضائل و توفیقاتی را نصیب این کشور کرده است و گفت: ما با افتخار به این فضائل می‌کوشیم تا به مهمانان خانه خدا به بهترین نحو خدمت کنیم.

در راستای ثبات و افزایش همکاری در منطقه در قراردادی که ماه گذشته میلادی (مارس) امضا شد، دو کشور ایران و عربستان سعودی توافق کردند که سفارت‌خانه‌ها و اماکن دیپلماتیک خود در خاک یکدیگر را ظرف دو ماه بازگشایی کنند و متعهد به عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشند.

پس از اینکه عربستان سعودی در سال ۲۰۱۶ به دلیل انتقاد شدید ایران از دستور ریاض برای اعدام نمر النمر روحانی شیعه، روابط خود را با ایران قطع کرد، حاصل شدن این توافق در واقع به سال‌ها عدم روابط دیپلماتیک بین دو کشور پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
بله.بهترین کار رو هر دو کشور برای ملت خودشون و مسلمانان و مردم منطقه انجام دادن..دیگه اجازه نفاق دسیسه و فتنه رو هرگز به بیگانه و مزدورانشان ندهند..غرب و ناتو کاری جز دغل کاری ،جنایت، غارت، نکردن و ندارن.به خودشون رحم ندارن.در عهدشون ریا و نیرنگ میکنن...باز شرقی ها و کشورای مستقل مثل روسیه چین هند وو تو دوستی نیرنگ نمیکنن. فقط تجارت و منافع و منابع ،اما غربی ها وقتی بصرفه دوستن البته اونم با ریا .روسا و چینی ها مثل انسان دنبال تجارت هستن .دیگر بدعهد و ریا کار و جنایتکار و متجاوز نیستن...برا همین دو ملت و دو کشور باید برادری و دوستی خود روز به روز محکم تر کنن.و اجازه دخالت و نفاق ندهند یک اتاق مشترک رسانه ایی و راهبردی باید داشته باشن منافع هر دو کشور یکی باشه یک پیمان برادری و منافع مشترک و رشد دو کشور در هر شرایطی مورد نیازه...زلزله ترکیه دیدیم که کی به داد مسلمان و برادر و همپیمان خود میرسه..اسرائیل رفت دزدی کرد از مردم ترکیه.ولی ایران. عربستان قطر کمک کردن....پای کافر باز شد تو منطقه جز کینه و نفاق دستاوردی نداشته...اونم امت اسلام و همسایه باید متحد باشن در تمام جهات
آخرین اخبار