سیگار:

آمریکا به تعهدات خود در قبال پناهجویان افغانستانی عمل نمی کند

اداره آمریکا در امور بازسازی افغانستان اظهار داشت روند اسکان پناهجویان افغانستانی در آمریکا ۳۱ سال طول خواهد کشید.

اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی تازه با انتقاد از روند کند انتقال و اسکان پناهجویان و مهاجران افغانستانی در آمریکا اظهارداشت با سرعت فعلی این روند ممکن است ۳۱ سال طول بکشد.

این اداره با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا یک ماه پیش از سقوط دولت سابق افغانستان گفت رئیس جمهور بایدن به متحدان ایالات متحده اطمینان داد که آنها را رها نخواهد کرد ولی اکنون اوضاع به این منوال نیست.

به گفته مقامات آمریکایی افغانستانی هایی که به طور مستقیم با دولت آمریکا و یا در هماهنگی با آن کار می‌کردند، اکنون در افغانستان در معرض خطر هستند و بنابراین قرار است با دریافت ویزای مهاجرت ویژه (SIV) و یا از طریق درخواست پناهندگی به آمریکا منتقل شوند.

سیگار افزود بر اساس آخرین آمار موجود، حدود ۱۷۵ هزار افغانستانی در انتظار رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرت ویژه یا درخواست پناهندگی آمریکا از سوی دولت این کشور هستند، اما بر اساس برآوردها، با سرعت کنونی، جابجایی و اسکان مجدد همه متقاضیان ۳۱ سال طول خواهد کشید.

روند بسیار کند انتقال و اسکان پناهجویان افغانستانی پیش از این نیز بارها انتقاد قانونگذاران آمریکایی را در پی داشته و این مقامات اعلام کرده اند واشنگتن با نادیده گرفتن تعهداتش در قبال همکاران افغانستانی خود این پیام را به دیگر متحدان آمریکا مخابره می‌کند که ایالات متحده شریکی قابل اطمینان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.