بورس صنعت ایده اشتغال دانش‌آموختگان در استان سمنان است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: «بورس صنعت» به عنوان ایده‌ای ابتکاری به منظور اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی با کمک صنایع در این استان زمینه‌سازی شده است.

ریوادهدر نشست شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: سمنان از استانهای موفق در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در کشور است به طوری که با شاخص پنج و هفت دهم، برترین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری است.

وی اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را یکی از مسایل حوزه اشتغال در استان سمنان برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس ایده «بورس صنعت» به عنوان طرحی حمایتی مطرح شد که بر اساس آن دانشجو علاوه بر تحصیل چهارساله، در یکسال تحصیلی اضافه‌تر مراحلی را می گذارند که طی آن حمایت های یک واحد صنعتی را نیز دارد و برای اشتغال تخصصی در صنعت آماده می شود.

وی ایده «بورس صنعت» را طرح نخبگانی برای رونق اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی برشمرد و افزود: این طرح متناسب با دانشگاهی و صنعتی بودن استان سمنان کاربردی است و به مطالبه اشتغال دانش‌آموختگان پاسخ داده می شود و در این زمینه نیاز به جریان‌سازی رسانه‌ای احساس می شود.

ریواده شرایط استان سمنان در اشتغال کارگران ساده در بخش صنعت را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: در بهره‌گیری از نیروهای تخصصی و آموزش دیده در بخش هایی مانند گردشگری و هوش مصنوعی در استان باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار