۳۳۰ کشته در درگیری‌های اخیر سودان

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که حداقل ۳۳۰ نفر در درگیری‌های سودان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در درگیری‌های ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع (RSF) تاکنون حداقل ۳۳۰ نفر کشته و ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش سی جی تی ان، احمد المندری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت: از ۱۵ آوریل، تقریباً ۳۳۰ نفر در نتیجه درگیری بین دولت و نیرو‌های مسلح مخالف دولت در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های دیگر از جمله ایالت دارفور جان خود را از دست داده و تقریباً ۳۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. 

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز روز پنجشنبه از طرف‌های درگیر در سودان خواست به آتش‌بس احترام بگذارند و به مردم اجازه دهند تا به غذا، آب، دارو و مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

او در بیانیه‌ای گفت: "من تمام تلفات جانی به ویژه حملات به غیرنظامیان و زیرساخت های بهداشتی را محکوم می کنم. این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حق سلامت است. آنها باید متوقف شوند."

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته، درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان چند روزی است که میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های واکنش سریع بر سر قدرت آغاز شده است. حملات متقابل ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار