برگزاری ۶ هزار برنامه فرهنگی، ترویجی در استان کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : این اداره کل سال گذشته ۶ هزار برنامه فرهنگی، ترویجی، در راستای گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه برای مردم استان برگزار کرد.

معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : امروزه باتوجه به رشد سریع اطلاعات و تغییرات فضای مجازی، اهمیت کتاب و کتابخوانی برکسی پوشیده نیست لذا در سالی که گذشت کتابداران ما با برگزاری ۶ هزار برنامه فرهنگی، ترویجی در گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه در بین مردم استان تلاش کردند.

وی اظهار کرد: باتوجه به رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یکسال گذشته و اهمیت ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی و فراهم کردن شرایط و دسترسی عادلانه عموم افراد جامعه به کتاب و کتابخوانی، افتتاح یک کتابخانه عمومی نهادی در شهرستان کنگاور با مساحت ۵۱۵ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در باره ساختمان کتابخانه مرکزی گفت: یکی از مطالبات مردم فرهنگی استان، تکمیل کتابخانه مرکزی است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون پروژه به طول انجامیده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی کرمانشاه در پنج طبقه و ۱۱ هزار مترمربع زیربنا، از سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شد و تا سال ۱۳۹۱ حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شد، اما به دلیل نبود اعتبارات لازم، پروژه متوقف شد و سال ۱۳۹۶ با تزریق اعتبار، پروژه را از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؛ اما روند آن باز هم متوقف شد.

حسنی‌خونسار افزود: این پروژه در ابتدا هفت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع بود، اما در ادامه به دلیل کمبود اعتبار به پنج طبقه و با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع کاهش یافت. تاکنون از محل اعتبارات استانی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی یادآور شد: در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه پیگیری اعتبارات سفر رییس جمهور به استان و پیگیری‌های لازم این اداره کل، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع به کار آن در نظر گرفته شد که امیدواریم این پروژه با نظر مثبت مسوولان به اتمام برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.