نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

موازنه قدرت در منطقه بر خلاف میل آمریکا است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروزه موازنه قدرت، برخلاف میل آمریکایی هاست و اگر قرار بر بروز حماقت و تهاجمی باشد، قبل از هر اتفاق همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه نابود خواهند شد.

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  در دیدار با جمعی ازموازنه قدرت در منطقه بر خلاف میل آمریکا رقم خورده است فرماندهان و افسران قرارگاه منطقه‌ای شمال‎شرق نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماد نیروی نظامی امام زمان (عج) است که با قدرت آن، زمینه ظهور بیش از پیش فراهم می‌شود و هیبت این بازدارندگی، سایه جنگ را از کشور و ملت دور می‌کند.

او با بیان اینکه توطئه انحلال ارتش در ابتدای پیروزی انقلاب یک نقشه آمریکایی برای نابودی ایران اسلامی بود، افزود: در آن زمان اگرچه این ندای شوم از حلق وابستگان کمونیسم بیرون می‌آمد، اما در اصل یک توطئه پیچیده آمریکایی بود که در آن وابستگان آمریکا تلاش داشتند تا ارتش را منحل کنند که اگر نقشه‌هایشان در عرصه‌های جاسوسی ختم به نتیجه مطلوبشان نشد، وارد جنگ نظامی شوند و کشور را نابود کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ۲۹ فروردین، روز تولد دوباره ارتش بود که پس از آن، امام عظیم‌الشأن (ره) نمایندگی، ولی فقیه در ارتش را هم به رهبر معظم انقلاب سپردند و بنیان‌های ارتش را به‌گونه‌ای پایه‌ریزی کردند که به بزرگ‌ترین پایگاه ضدآمریکایی در کشور تبدیل شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در ۲۹ فروردین هیچ‌کس حتی نمی‌توانست تخیل کند که ارتش به چنان اوجی از عظمت و قدرت دست پیدا کند که نه‌فقط رژیم صهیونیستی بلکه همه کشور‌های معاند در سرتاسر عالم از توان او به وحشت می‌افتند.

امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش هم در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های مهمی که در توانمندی‌های دفاعی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق در حوزه اقدام و عمل حاصل شده گفت: در محور‌های چهارگانه ارتش، اقدامات گسترده‌ای برای ارتقای توان دفاعی، ضریب بازدارندگی و قدرت آتش ارتش در رسته‌های چهارگانه صورت گرفته و بیش از یک هزار دستگاه از انواع تجهیزات عملیاتی، ترابری و پهپادی به توانمندی ما افزوده شده است.

او افزود: امروزه در همه محور‌ها شاهد توسعه هستیم به‌گونه‌ای که پهپاد‌های ارتش اگر تا پیش از این متمرکز بر حوزه شناسایی بودند، امروز در زمینه‌های هجومی هم فعالیت دارند.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش  ادامه داد: بالگرد‌هایی که محدود به عملیات روزانه بودند، اکنون مجهز به جدیدترین فناوری‌های دید در شب نیز هستند و تجهیزات سنگین و زرهی اکنون این قابلیت را دارند که در عرض کوتاه‌ترین زمان ممکن، از هر نقطه کشور به نقاط هدف انتقال پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.