تخریب ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین شناسایی و تخریب شدند.

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی استان شناسایی و به موجب قانون تخریب و به وضعیت اولیه بازگشتند.

رحمان دوست افزود: این بنا‌ها در اراضی کشاورزی شهرستان‌های قزوین و بویین زهرا قرار داشتند و با قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز احداث شده در آن‌ها نزدیک به هفت هکتار از زمین‌های کشاورزی آزادسازی شد.

این مسوول یادآور شد: ۲۵ بنای غیرمجاز با مساحت ۱.۵ هکتار مربوط به بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا و ۲۳ بنای غیرمجاز شناسایی شده با مساحت ۵.۵ هکتار نیز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان قزوین قرار داشت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بنا‌های یاد شده به موجب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع و تخریب شدند.

وی با بیان اینکه تخریب این بنا‌ها با حضور نمایندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی و امور اراضی به انجام رسید، اظهار کرد: دیوارکشی، فنس کشی، پی کنی و دپوی مصالح از جمله موارد تغییر غیرمجاز کاربری در اراضی یاد شده بود.

این مسوول با اشاره به اهمیت حراست و حفظ زمین‌های کشاورزی، تاکید کرد: اراضی کشاورزی حافظ امنیت غذایی ما هستند و باید به خوبی از آن‌ها صیانت کرده و در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

این مسوول با هشدار به سودجویان در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی، خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی باید با مجوز از دستگاه‌های ذیربط انجام شود در غیر این صورت در حکم ساخت و ساز غیرمجاز تلقی شده و مطابق قانون باید قلع و قمع و تخریب شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.