مقوله حجاب و عفاف ارتباط مستقیمی با آرامش اجتماعی دارد

با حضور رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مقامات قضایی اولین نشست کارگروه حجاب و عفاف در دادگستری کل استان برگزار شد.

در این نشست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی حجاب در کشور نیازمند بازبینی و بازنگری است اظهار کرد: از آنجا که مقوله حجاب و عفاف ارتباط مستقیمی با آرامش اجتماعی دارد لذا دستگاه قضایی استان خود را مکلف می‌داند تا بر اساس قانون و رویه‌های تعیین شده نسبت به تحقق این مهم اهتمام ورزد. 

وی افزود: در این راستا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات ریاست محترم قوه قضائیه اقدامات عملیاتی و راهبردی برای مقابه با پدیده بی حجابی تدوین و مطابق با قوانین مربوطه اجرایی می‌گردد.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه تمامی اقدامات متولیان توسعه حجاب و عفاف باید بر اساس قانون باشد تصریح کرد: توقع و انتظار مردم متدین و انقلابی مقابله عقلانی و هوشمندانه با پدیده بی حجابی است و لذا باید امورات مربوط به این حوزه به صورت همفکری تعیین و پس از درنظر گرفتن الزامات قانونی و جمیع شرایط اجرا و پیگیری گردد.

در این نشست عبدالرضا علیمحمدی دادستان مرکز استان نیز بر ضرورت استفاده از فناوری‌های هوشمند در اماکن عمومی برای مقابله با کشف حجاب تأکید و رسیدگی سریع به پرونده‌های مرتبط را در شعب ویژه دادسرا‌ها وفق دستور ریاست محترم قوه قضائیه خواستار شد.

همچنین سیدمحمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز با بیان اینکه باید با پدیده بی حجابی به صورت روشن فکرانه و قاعده‌مند برخورد شود اظهار کرد: برخورد با اشخاصی که قصد اخلال در نظم جامعه و زیرپا گذاشتن قوانین را دارند یکی از ضروریات است، اما برای آن دسته از افرادی که به صورت ناآگاهانه و احساسی در مرتبه اول مرتکب جرم بی حجابی می‌شوند می‌بایست با استفاده از تذکر و در صورت لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مراتب اقناع و آگاه سازی صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام ودرود برشما انسانهای باشرف وغیرت خدا به همه شما که برای نگه داشتن دین واسلام با اجرای مقررات وشئو نات اسلامی تلاش میکنید عمر با عزت بدهد نگذارید که دشمن به اهداف پلید که همان بی حجاب وتزلزله بنیاد خانواده هست دامن بزند
آخرین اخبار