۲۹۷ نفر از محکومان جرائم غیرعمد در قزوین با کمک خیران آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی۲۹۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی، کمک خیران و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه در سال گذشته خبر داد.

 علی شعبانی رییس کل دادگستری استان در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز گفت: برخی از افراد به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و ناخواسته به حبس و زندان گرفتار می‌شوند و ما بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومان در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

وی افزود: دستگاه قضایی در وهله اول تلاش می‌کند فردی وارد زندان نشود، اما اگر چنانچه فردی به حبس محکوم و وارد زندان شد از همان روز نیز برای آزادی او تلاش می‌کند، البته این موضوع شامل مجرمان به عادت و خشن نخواهد شد و دستگاه قضایی نسبت به آزادی این دسته از افراد سختگیری نیز خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است که از دیرباز در استان برگزار می‌شود و باید در مناسبت‌های مختلف در سطح استان برپا شود.

وی ادامه داد: البته کمک‌های خیران نباید به جشن‌های گلریزان معطوف شود و باید تدابیری اندیشید تا این کمک‌ها در طی سال نیز جاری باشد تا بتوان شرایط آزادی افراد بیشتری را فراهم نمود.

شعبانی همچنین گفت: در سال گذشته ۲۹۷ نفر از زندانیان استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.

حجت الاسلام  محمد تقی زاده، دادستان شهرستان البرز نیز در این مراسم عنوان کرد: هم اکنون ۳۴ نفر از محکومان مالی و جرائم غیرعمد شهر الوند با میزان بدهی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در زندان به سر می‌برند و باید تلاش کنیم با جلب رضایت شکات، قبول اعسار در محاکم قضایی، اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی خیرین و ستاد مردمی دیه استان این افراد را از زندان آزاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.