۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه محقق اردبیلی احداث می‌شود

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی از احداث ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی طی ۳ سال آینده در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

تقی اکبری از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر راه و شهرسازی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، استاندار اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در راستای اجرای بخشی از تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحدی خوابگاه متاهلین فیمابین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر راه و شهرسازی منعقد شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این تفاهم نامه برای احداث ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در بلوک‌های ۲ واحدی در ۲ فاز ۱۰۰ واحدی در زمینی به مساحت ۵ هکتار در سایت مسکونی دانشگاه محقق اردبیلی منعقد شده است.

اکبری با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: در این قانون وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شدند دستورالعمل ها، برنامه‌ها و منشور‌های مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و در زمان مقرر ارائه کنند و هر وزارتخانه‌ای وظایف مشخصی برای تحقق اهداف این قانون دارد.

او تصریح کرد: در راستای تحقق این قانون، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سطح کشوری و دانشگاه محقق اردبیلی در سطح استانی با ساخت و توسعه خوابگاه‌های متاهلی نقش پررنگی خواهند داشت.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هر واحد خوابگاهی در مساحت حدود ۸۰ مترمربع که حدود ۶۵ مترمربع آن اعیانی مفید خواهد بود، ساخته خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پس از در اختیار قرار دادن زمین توسط دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به ارائه طرح و نقشه‌های آن با توافق دانشگاه اقدام خواهد کرد، افزود: طبق این تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به برگزاری مناقصه با واجدین شرایط ساخت، برای عقد قرارداد با پیمانکار منتخب اقدام خواهد کرد.

او بیان کرد: با ساخت این شهرک خوابگاهی، نیاز دانشگاه محقق اردبیلی به خوابگاه به مدت طولانی مرتفع گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.