نیازی به واردات مرغ گرم نداریم

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به آنکه مرغ‌های وارداتی ممکن است با تاخیر و همزمان با افزایش تولید داخل به بازار عرضه شود، از این رو نیازی به واردات نیست.

آقای محمد علی کمالی سروستانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۴۸ تا ۵۴ هزارتومان است که براین اساس هرکیلو مرغ گرم باید ۷۴ تا ۷۵ هزارتومان باشد و عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.

به گفته او، با تامین به موقع نهاده‌های دامی و اصلاح قیمت مصوب مرغ پیش بینی می‌شود که بازار مرغ به سبب بهبود وضعیت تولید به تعادل برسد. البته نباید انتظار داشت که با وجود تورم کنونی و افزایش ۲۷ درصدی حقوق و دستمزد، ریز مغذی و دیگر هزینه‌های تولید نرخ مرغ نسبت به سال قبل تغییری نداشته باشد.

کمالی سروستانی ادامه داد: سال گذشته بواسطه ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، مرغ به طور متوسط کمتر از نرخ مصوب عرضه شد و به طور کلی در بازار رقابتی قیمت گذاری معنا ندارد و بهترین مکانیزم عرضه و تقاضاست.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: با توجه به آنکه واردات مرغ ممکن است در زمان اوج تولید داخل صورت گیرد و منجر به برهم زدن نظم بازار شود، نیازی نیست. از طرفی هجوم به بازار‌های خارجی منجر به افزایش قیمت جهانی مرغ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
چی شد؟
تا حالا که میگفتی بالاتر از 63 تومن گرانفروشی هست
نرخ رو چرا بالا بردین؟
همون 63 هم از توان خیلی ها خارج بود و نمیتونستن بخرن