بازدید نمایندگان بخش حمل و نقل قزاقستان از بندر شهید رجایی

نمایندگان بخش حمل و نقل قزاقستان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نمایندگان بخش حمل و نقل قزاقستان متشکل از مدیرکل توسعه شرکت زیرمجموعه راه آهن قزاقستان، رئیس نمایندگی راه‌آهن این کشور در ایران و مدیر اجرایی اپراتوری ترمینال‌ها در بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی، با زیرساخت‌های بندری و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، عملیاتی و تجاری این بندر آشنا شدند. 

این گروه تجاری که با هدف گسترش تعاملات تجاری به بندرعباس سفر کرده اند، با حضور در اراضی پشتیبانی، ترمینال‌های کانتینری، انبار‌های نگهداری و ترانزیت کالا، اسکله‌های تخلیه کالا‌های اساسی و یکی از شرکت‌های کانتینری از فرایند ارائه خدمات تخلیه، بارگیری و انبارداری در بندر شهید رجایی اطلاع کسب کردند.

بازدید هیات تجاری قزاقستان از بندر شهید رجایی

گسترش روابط تجاری، حمل و نقلی و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌ای با کشور‌های همسایه به ویژه روسیه، قزاقستان و کشور‌های آسیای مرکزی در اولویت سیاست‌های اقتصادی ایران قرار دارد و بندر شهید رجایی با بهرگیری از موقعیت جغرافی مناسب و زیرساخت‌های مطلوب همواره مورد توجه این کشور‌ها است.

سال گذشته نیز چند گروه سیاسی و تجاری کشور قزاقستان از بندر شهید رجایی بازدید کردند که از جمله آن ها می‌توان به حضور هیاتی چهار نفره متشکل از "آ. تور کپنبایف" رئیس شرکت ملی بندر دریایی تجاری آکتائو و "سریک ژومانگارین" معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان اشاره کرد.

قزاقستان بزرگ‌ترین کشور دنیاست که دسترسی به آب‌های آزاد ندارد، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران و توسعه تجارت از طریق بنادر آن به ویژه بندر شهید رجایی به عنوان مسیری مطمئن برای توسعه صادرات جهت تسهیل حمل‌ونقل و ترانزیت بین دو کشور حائز اهمیت است.

بندر آکتائو در غرب کشور قزاقستان و در مرکزیت استان مانگستاو و در سواحل شرقی دریای خزر به عنوان مهم‌ترین بندر قزاقستان، وضعیت مناسبی برای حمل و نقل محموله‌های مختلف از جمله کالا‌های خشک، نفت خام و محصولات پتروشیمی دارد.

بندر آکتائو متصل به ریل‌های راه‌آهن سراسری از کنار کشتی است که از مزیت‌های این بندر به شمار می‌رود.

در کشور قزاقستان سه بندر دریایی «آکتائو»، «بائوتینا» و «کوریک» به کشتی‌های با تناژ مختلف خدمات ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.