فروش بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی کرمان

با صدور دستورات لازم قضایی برای تعیین تکلیف اموال دولت، ۳۸۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۹۸۱ ریال اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی به فروش رسید.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تعداد پرونده‌های متشکله در ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۸۵ فقره پرونده بوده است که به صورت تقریبی ۳۰۰ فقره مربوط به کالا‌های بادوام و مابقی مربوط به پرونده‌های متعلقات سوخت بوده که عمدتا فاقد ارزش بوده اند.

او افزود: بنا به اعلام اداره کل جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی در استان کرمان طی پارسال، علاوه بر کالا‌های به فروش رفته، کالا‌های غیرقابل مصرف نیز به میزان ۸۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۰۶ ریال در راستای حفظ سلامت مردم معدوم شده است که با این اقدام ۴۳۴ فقره پرونده تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: میزان استرداد پرونده‌های موجود در اداره کل جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی و واگذاری کالا‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد ۲۵۷ فقره پرونده و ارزش ریالی آن ۵۴۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۵۶ ریال بوده است.

حجت الاسلام حمیدی، تامین فضای مناسب برای انبار‌های اموال تملیکی در استان و نیز تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اداره کل را نیز مورد تاکید قرار داد واظهار داشت: برخی از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی در استان کرمان به دلیل خلاء قانونی تعیین تکلیف نشده و باید برنامه ریزی‌های مورد نیاز کشوری به منظور تعیین تکلیف این کالا‌ها صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار