لاوروف: روسیه خواستار پایان هر چه سریع‌تر درگیری اوکراین است

وزیر خارجه روسیه در سفر به برزیل تاکید کرد که کشورش خواستار حل‌ و فصل جنگ در اوکراین است اما غرب مانع آن می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه پس از گفتگو با همتای برزیلی خود، مائورو ویرا در یک کنفرانس خبری گفت: روسیه می‌خواهد هر چه زودتر درگیری در اوکراین پایان یابد.

به گزارش تاس، این دیپلمات ارشد گفت: واضح است که ما علاقه مندیم که درگیری اوکراین در اسرع وقت پایان یابد.

لاوروف همچنین از برزیلی‌ها به دلیل درک عالی آن‌ها از چرایی شروع درگیری در اوکراین و همچنین آمادگی آن‌ها برای کمک به یافتن راهی برای حل و فصل آن تشکر کرد.

او افزود: امروز ما [با همتای برزیلی خود] صحبت کردیم تا در نظر داشته باشیم که چنین مشکلاتی باید نه فقط برای اینجا و اکنون، بلکه بر اساس توافق‌های بلندمدت حل شوند که بیش از هر چیز بر اصل  چندجانبه گرایی و توجه به منافع امنیتی همه کشور‌ها استوار است. 

این دیپلمات ارشد بار‌ها تاکید کرد که مسکو بار‌ها در مورد آنچه در اوکراین رخ می‌دهد و اهدافی که روسیه در آنجا دنبال می‌کند توضیحات عمیقی ارائه کرده است و گفت: آن‌ها در وهله اول باید تضمین کنند که هیچ تهدیدی علیه امنیت نظامی فدراسیون روسیه در خاک اوکراین وجود ندارد. این‌ها برنامه‌هایی است که غرب سال هاست در حال اجراست. البته هدف دوم این است که از جان و حقوق مشروع جمعیت روس زبان در شرق و جنوب اوکراین محافظت کنیم، حقوقی که سال هاست پایمال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار