چرا فرزندآوری و مهاجرت سوژه نون خ ۴ شد؟

تهیه کننده سریال نون خ گفت: ما در این فصل و فصل‌های قبل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز کشور هم پرداخته‌ایم.

مهدی فرجی تهیه کننده «نون خ» درباره پرداختن به موضوعاتی از قبیل مهاجرت، فرزندآوری و پیری جمعیت در فصل چهارم این سریال گفت: ما از همان فصل اول «نون خ» برخی موارد راهبردی مثل کارآفرینی در مناطق روستایی، مشکلات اقتصادی، توجه به آیین‌ها و صنایع دستی، مدیریت بحران در زمان بلایای طبیعی و ... را به اقتضای داستان هر فصل موردتوجه قرار داده بودیم.


بیشتربخوانید


وی افزود: در این فصل این ایده توسط آقای وفایی و آقاخانی مطرح شد که ده بالا و پایین داشته باشیم. اهالی این دو روستا با وجود قرابت‌های فراوان، با هم رقابت هم دارند. در ده بالا، موضوعاتی مثل ازدواج جوانان، فرزندآوری و کارآفرینی اهمیت زیادی دارد، اما اهالی ده پایین در این موارد بی‌توجه بوده‌اند و حالا چوب آن را می‌خورند.

مهدی فرجی

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون خ»

مدیر سابق شبکه یک بیان کرد: به هر حال بحث فرزندآوری و پیری جمعیت از معضلات مهم کشور است و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. این موضوع به ویژه در روستا‌ها پیامد‌های منفی بیشتری به همراه دارد. اگر مهاجرت جوانان به شهر‌ها و عدم تمایل آن‌ها به ازدواج را نیز به این کاهش زاد و ولد اضافه کنیم خواهیم دید که بحران‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی روستا‌ها و شهرستان‌های کوچک ما را تهدید می‌کند که در این سریال با زبان طنز به آن‌ها پرداخته شد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ» اظهار کرد: قسمت‌های مربوط به مسابقه فوتبال بین دو روستا و بی‌توجهی ده پایین به حضور جوانان در میدان مسابقه، تغییر کاربری گلخانه و بی‌استفاده ماندن زمین‌های کشاورزی در ده پایین نیز در همین زمینه قابل‌توجه است.

فرجی تصریح کرد: به این ترتیب اهالی ده پایین برای بسیاری از نیاز‌های خودشان به ده بالا وابسته شده‌اند که برایشان مشکلاتی را به همراه دارد. از سوی دیگر ما در این فصل و در فصل‌های قبل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز کشور هم پرداخته‌ایم چرا که همین مسائل سریال را پویا و شاداب نگه می‌دارد. در این قسمت هم موضوع مشاغل کاذب و دلالی، بحث نوکیسه‌ها، قیمت دلار، سامانه فروش خودرو، مهاجرت جوانان و... در دل داستان تعبیه شده‌اند.

«نون خ ۴» در نظر سنجی اخیر مرکز تحقیقات صداوسیما عنوان پربیننده‌ترین سریال نوروزی تلویزیون را با ۸۳.۵ درصد بیننده و ۷۸.۶ درصد رضایت در میان مخاطبان از آن خود کرده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
احتیاجی نیست شما تعریف کنید مردم دارند نگاه می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
در یک کلام ازدواج با سکه 31 میلیونی امکان پذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سریال نون خ بخوره توی سرمان ول کن سریال گرانی بیکاری درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سریال قشنگی است وباید به سادگی زندگی توجه کرد نه به ندارم ندارم چرا همه ی نظرها فقط به بعد اقتصادی توجه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
باید جلوی تکاثر گرفته شود و به فقرا رسیدگی بیش از پیش صورت گیرد.ایران خیلی ثروت دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سريال مزخرف وبیمحتوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
دوره زمونه ما طوری نیست ک بتونیم ازدواج کنیم با این تورمی ک وجود داره خودمونم زیادی هستیم بعدش آدم مگه بچه داربشه بچش براش چیکارمیتونه بکنه آخه بچش از پس خودشم نمیتونه بربیاد چ برسه ک ازدواج کنه خونه داربشه صاحب کاریابی بشه و...دلخور ب این مقدارنباشید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
یعنی آنقدر فیلم روسانسور کردن ک الان معلوم نیس چی به چیه...کلا مفهموم فیلم رو از بین بردن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
بسیار بی مزه پوچ پاچه خواری
مشکل مردم رو نمیفهمند چرت میسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
وقتی زن خانواده از ترس گرسنگی و این وضعیت اقتصادی فاجعه مجبوره بره کار کنه
فرزند آوری توهم پوچ شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سلام خواهشاً دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو کارکرده و مالیات بر عایدی این آشفته بازار خودرو را درست کنید، چرا خودرو دنا فروردین پارسال باید ۳۴۰ میلیون در بازار باشد و امسال بعد گذشت یک سال بشود ۸۴۰ میلیون.مگر تولید داخل نیست؟ کدام کالا سه برابر شده که خودرو باید ۳ برابر بشود.خواهشاً این را پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
حیف شد خط اصلی داستان گم شد نیاز به این همه شعار و ... نبود مردم موضوعات جامعه رو میفهمن اما عقل هم دارن شما که پارسال 10 میلیون افغانی ریختی تو ایران چرا به مردم جوابگو نیستی ؟؟؟؟؟؟/ روزی میرسه که قصه اشرف افغان تکرار میشه و .... کسی که خوابه میشه بیدارش کرد اما کسی که خودشو به خواب زده چیکارش باید کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اولای سریال خوب بود چون یه داستان رو دنبال میکرد ولی هر چی جلو رفت خط سیر داستان هر شب عوض شد. الان دیگه حرفی از گرگا نمی زنن و معلوم نشد چی شد. یکم داستان از مسیرش منحرف شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
سریال سرگرم کننده ایه
دستتون درد نکنه و خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
وقتی فرزندان اول انقلاب هنوزتوانایی ازدواج ندارند ومدت 35ساله اند ازدواج نکرده اند شغلی ندارند خانه ای برای خودندارن ومن که برادروخواهرم را می بینم ونیز فامیل هامو چگونه فرزند بیارم که نتوانم حداقل زندگی رابرایش فراهم کنم ازاول انقلاب مسئولینی با هیجانات بالا سرکارمی آیند وهرکسی دیگری را نفی میکند وبرنامه ای مدون که ادامه دارباشد ندارن که وای برمن شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
با آوردن فرزند فقط و فقط بدبختی های دهه شصتی ها تکرار میشه. جمعیت زیاد؛ بیکاری.اون زمان باز گرانی کمتر بود یه جوری خانواده ها بچه هاشون رو بزرگ کردن الان که گرانی سر به فلک کشیده چه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
برنامه دیشب هم خیلی قشنگ بود. خصوصاً خوانندگی فریبرز برای شیرین خانم
آخرین اخبار