دانشگاه سمنان مجموعه خوابگاه متاهلی می‌سازد

سرپرست دانشگاه سمنان گفت: توجه به احداث خوابگاه‌های متاهلی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و با هدف توجه به خانواده در استان صورت می‌گیرد.

دکتر سیف الله سعدالدین سرپرست دانشگاه سمنان اظهار کرد: دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر استان از توان و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به کمبود خوابگاه در دانشگاه سمنان افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا این مشکل با کمک دستگاه‌های مربوطه حل شود و بتوانیم خوابگاه دانشجویان را تامین کنیم.

دکتر سعدالدین ساخت خوابگاه‌های متاهلی را یکی از برنامه‌ها و مسائل اساسی در دانشگاه‌های کشور و سطح وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ دانشجوی متاهل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه سمنان در حال تحصیل هستند که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تلاش می‌کنیم مجموعه خوابگاهی خوبی را برای دانشجویان متاهل دانشگاه راه اندازی کنیم و در راستای قانون جوانی جمعیت هم که یکی از برنامه‌های وزارت علوم است قدم برداریم.

سرپرست دانشگاه سمنان خواستار اختصاص بودجه متوازن به این دانشگاه شد و تصریح کرد: این بودجه می‌تواند در راستای توسعه خوابگاه‌های متاهلین به دانشگاه سمنان برگردد که در رضایت دانشجویان نیز نقش اساسی دارد.

وی به لزوم توجه به تحقق شعار سال و مشارکت دانشگاهیان در آن پرداخت و افزود: به همین منظور در خصوص رشد تولید در پارک علم و فناوری دانشگاه رشد محصولات، رشد نرم افزارها، دستاورد‌ها و اختراعات از سوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان و در فضای دانشگاه در زمینه رشد دستاورد‌های علمی، مقالات علمی، کتاب‌ها و رشد نظریه‌ها تبیین شده است.

سرپرست دانشگاه سمنان نیز در این دیدار با اشاره به آغاز فعالیت رسمی و حضوری کلاس‌های درس دانشگاه سمنان از اواسط فروردین ماه خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان در تحقق شعار سال می‌تواند بسیار کمک کننده باشد

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان توسعه جامع دانش بنیان را هدف گذاری و شعار دانشگاه سمنان برشمرد و اظهار کرد: در این راستا در حال فعالیت هستیم و معاونت‌ها ذیل این شعار در حال تدوین برنامه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.