آینده مبهم سرنوشت رژیم صهیونیستی!/ بمب زیر پای نتانیاهو قرار گرفته است

بحران‌ها و چالش‌های وضعیت کنونی اسرائیل باعث تهدید ثبات دولت اسرائیل شده است؛ این چالش ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی سُکان را از دست داده و افق روشنی در پیش ندارد.

وضعیت کنونی اسرائیل پیچیده و مملو از خطرات است، اعتراضات داخلی بیش از ۱۵ هفته است که ساختار سیاسی، امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را با مشکل مواجه کرده و در حال حاضر نیز تعداد معترضان همچنان در حال افزایش است.

این کشور چند سالی است که با چالش های زیادی مواجه بوده که یکی از برجسته‌ترین این چالش‌ها، معضل بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر این کشور است. طرح کابینه نتانیاهو برای تغییرات قوانین قضائی باعث تظاهرات گسترده ای در این کشور شده است. این در حالی است که سه هفته پیش نتانیاهو همزمان با ادامه تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی علیه او قبل از تشدید تنش‌های نظامی و تجاوزات علیه مسجدالاقصی و نوار غزه، شکست را پذیرفت و توقف طرح اصلاحات قضائی مورد نظر خود را اعلام کرده بود و مدعی شد که تصمیمی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین صهیونیست‌ها ندارد.

آینده رژیم صهیونیستی مبهم است

اما تصمیم مخالفان نتانیاهو برای از سرگیری دوباره تظاهرات علیه او و طرح جنجالی کابینه‌اش بیانگر این است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی به وعده‌های نتانیاهو هیچ اعتمادی ندارند و فشارهای سیاسی داخلی همزمان با فشارهای نظامی خارجی تحمیل شده از جانب مقاومت، آینده رژیم صهیونیستی را با سرنوشت مبهمی مواجه کرده است.

تظاهرکنندگان خواهان کناره گیری نتانیاهو از قدرت و محاکمه او به دلیل اتهامات فساد، کلاهبرداری و رشوه خواری و فشارهای داخلی و خارجی هستند. در این میان برخی از کشورهای خارجی و نهادهای بین‌المللی از سیاست‌ها و روش‌های سرکوبگرانه او انتقاد کردند که باعث افزایش فشار بر وی برای کناره‌گیری از قدرت شد.

در سطح امنیتی نیز باید گفت اسرائیل با تهدید دائمی نوار غزه و لبنان مواجه بوده و درگیری با فلسطینی ها و تیرگی روابط با همسایگان عرب یکی دیگر از چالش های پیش روی این کشور است و اما در بعد سیاسی اسرائیل شاهد شکاف عمیق بین احزاب سیاسی و ناتوانی در تشکیل یک دولت باثبات در دوره اخیر است که این مانع از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی و افزایش بی ثباتی سیاسی خواهد شد.

بحران داخلی رژیم صهیونیستی بسیار جدی است

در این باره سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه بحران داخلی رژیم صهیونیستی بسیار جدی است، گفت: شکاف عمیقی بین طرفداران حکومت نتانیاهو و مخالفان آن ایجاد شده است و در حال حاضر هرچقدر نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی عقب نشینی می کند مخالفین آن بیشتر هجوم می آوردند و سطح مطالبات خود را بیشتر می کنند.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو می خواست یک مصونیت قضایی و پارلمانی برای خود ایجاد کند و یک سری از اختیارات قوه قضاییه را مصادره کند، افزود:‌ این امر موجب اعتراض جناح مخالفین و حتی افراد بی طرف شد تا جایی که نظریه پردازان، تحلیل گران حرفه ای این رژیم و ... اعلام خطر کردند. حتی به گفته اسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی اسرائیل با این تظاهرات دارد خود را از درون نابود می کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه بیان کرد: مخالفان خواهان این هستند که نتانیاهو کلا از تصمیم خود درباره اصلاحات قضایی منصرف شود. از سوی دیگر نتانیاهو طبق خواسته ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یک گارد ملی تشکیل داد که بنزینی بر آتش بود.

بمب قبل از آن که زیر پای فلسطینیان قرار گیرد زیر پای نتانیاهو قرار گرفته است

سید افقهی با بیان اینکه عناصر گارد ملی تشکیل شده عمدتا شهرک‌نشینان هستند، تصریح کرد: بودجه تشکیل این گارد از سهم وزارتخانه بهداشت، وزارت دفاع و آموزش عالی تامین شد تا بن‌گویر از طریق این گارد شهرک‌نشینان شرور و غاصب را مسلح کند و آنان را به‌صورت خدمت اجباری به تشکیلات خود دعوت کند و به جان فلسطینیان بیندازد و برای خودش یک مصونیت امنیتی ایجاد کند، که این خود همچون یک بمب است که قبل از آن که زیر پای فلسطینیان قرار گیرد، زیر پای نتانیاهو قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در واقع به قدری تناقض ها و اختلافات در درون موسسه نظامی و امنیتی و نیروهای پلیس این رژيم ایجاد شده که این خود مقدمه‌ای برای حذف نتانیاهو خواهد شد.

نتانیاهو ضعیف شده است

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت فلسطینی قرار دارد، عنوان کرد:‌ در این جبهه درگیری با صهیونیست‌ها، عملیات استشهادی و زدوخورد بین دو طرف صورت گرفته و همین امر نیز باعث شد جبهه مقاومت از سه نقطه (جنوب لبنان و سوریه و غزه) موشک های خود را به داخل سرزمین های اشغالی شلیک کنند، که این مسئله باعث شد تا نتانیاهو نتواند بحران را مدیریت کند و این موضوع نشان می‌دهد نتانیاهو ضعیف شده است.

سید افقهی با اشاره به اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند؛ "یک زمانی ما گفتیم اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت، این‌بار مثل اینکه خودشان عجله دارند خودشان را نابود کنند"، افزود: در حال حاضر خیلی از صهیونیست ها و اعراب به این جمع بندی رسیده اند که این رژیم دیگر آن اقتدار و شجاعت لازم را نمی تواند اعمال کند، چون با عکس العمل شدید و سریع محور مقاومت رو به رو خواهد شد و چنانچه هم‌افزایی محور مقاومت به‌صورت جدی عملیاتی شود، بعید است نتانیاهو جان سالم به‌در برد.

مسیر کلی اسرائیل در سال های اخیر به سمت یک روند نزولی پیش رفته و پروژه محو رژیم صهيونيستی با سرعتی شتابان از شيب تاريخ لغزش يافته است. بحران‌ها و چالش‌ها باعث تهدید ثبات دولت اسرائیل شده و از تلاش‌های آن در رویارویی با چالش‌های امنیتی و سیاسی جلوگیری کرده است. این چالش که رژیم صهيونيستی هنوز با آن روبروست نشان می‌دهد که این رژیم سُکان را از دست داده و افق روشنی در پیش ندارد. همچنین رفتارهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی بیانگر تلاشی ناکام در فرار رو به جلو برای نجات از این مخمصه بزرگ است.

منبع : دانا

برچسب ها: نتانیاهو ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار