رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد:

جلوگیری از ۱۹۷ هزار میلیارد فرار مالیاتی در سال گذشته

خدائیان گفت:با پیگیری‌های سازمان بازرسی در سال گذشته، ۲۰۸ هزار میلیارد ریال وصول مطالبات، استرداد وجوه و جلوگیری از پرداخت‌های خلاف واقع انجام شده است.

خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از نتایج ورود این سازمان به سه حوزه فرار مالیاتی، معوقات مالیاتی و هیئت‌های رسیدگی به اعتراضات مالیاتی پرداخت و گفت: در نتیجه اقدامات سازمان بازرسی در سال ۱۴۰۱، از حدود ۱۹۷ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آمد که نسبت به سال قبل از آن، ۱۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نتیجه این پیگیری‌ها، از تضییع اموال و حقوق دولتی به میزان ۱۰۴ هزار میلیارد ریال، ۶۶ میلیون دلار و ۱۳۵ میلیون یورو جلوگیری به عمل آمد، گفت: با پیگیری‌های سازمان بازرسی در سال گذشته، ۲۰۸ هزار میلیارد ریال وصول مطالبات، استرداد وجوه و جلوگیری از پرداخت‌های خلاف واقع داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۴ درصدی داشته است.

رئیس سازمان بازرسی افزود: در سال گذشته در نتیجه اقداماتی که از سوی سازمان بازرسی صورت گرفت، بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی از اصلاح صورت وضعیت‌های پیمانکاری، فسخ قرارداد، لغو یا تجدید مناقصه و مزایده‌ها را داشتیم که نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۴ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار