عراق: می‌خواهیم بخشی از راه‌حل جنگ روسیه و اوکراین باشیم

وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اوکراینی خود اعلام کرد عراق تلاش می‌کند میانجیگری صلح میان مسکو و کی‌یف را انجام دهد.

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق بر تلاش‌های بغداد برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد.

به گزارش الفرات، فواد حسین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «دیمیترو کولبا»، همتای اوکراینی خود گفت: عراق خواهان پایان جنگ روسیه و اوکراین است و این موضوع را در سفر اخیر «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه به وی اطلاع دادیم.

وی با بیان اینکه عراق بخشی از گروه ارتباط برای دستیابی به آتش‌بس و آغاز مذاکرات میان مسکو و کییف است، گفت: بغداد در تلاش است تا بخشی از راه‌حل جنگ روسیه و اوکراین باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: در این دیدار درباره تداوم روابط تجاری با اوکراین و تقویت آن و نیز مسائل منطقه‌ای و ابعاد جنگ اقتصادی رایزنی کردیم. سفر وزیر امور خارجه اوکراین به بغداد مهم است و همه جهان نظاره‌گر ابعاد این سفر است.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه اوکراین با بیان اینکه سفر من به بغداد بیانگر توسعه روابط فیمابین است، گفت: ما با سیاست اتخاذ شده توسط دولت عراق آماده همکاری هستیم.

پیش از این یک منبع اروپایی که نخواست نامش فاش شود، فاش کرد سفر‌های مقامات اوکراینی با اطلاع مستقیم آمریکا و انگلیس و بدون حضور فرانسه و آلمان انجام می‌شود. این منبع اروپایی که هفته گذشته در اوکراین حضور داشت گفت که سران اوکراین محرمانه به بغداد می‌روند تا زمینه مذاکره با روسیه فراهم شود.

او تاکید کرد که میزبانی عراق از این مذاکره با چراغ سبز آمریکا، انگلیس و چین بوده و طرف‌های منطقه‌ای نظیر ایران، عربستان، قطر و اردن نیز از آن استقبال کرده اند و روسیه نیز با اینکه عراق میزبان این مذاکرات باشد موافقت کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
شما برو کشور خودت رو سر و سامان بده
آخرین اخبار