تکواندوی مازندران باورنکردنی و شگفت انگیز؛ اکسیر نفجم جواب داد

تیم ملی تکواندوی ایران در حالی به مسابقات جهانی باکو می رود که نیمی از ملی پوشان مازندرانی هستند

شامگاه ۲۶ فروردین را به یاد بسپارید، به شبی که وعده اش را همان روز که به مسند ریاست هیات تکواندو مازندران نشسته بود داد و گفت که تکواندو را به لیاقت هایش می‌رساند و نرساند تنها؛ که از آن هم فراتر رفت.

هر که ورزش مازندران را دوست دارد، شب را پر از شعف خواهد گذراند و به فیض الله نفجم که آن زمان قولی داد که محال تصور می‌شد و کادر زحمتکش و همدل تکواندو مازندران می‌بالد.

مردم مازندران؛ خوش خبریم که پسران رشید شما در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو سزاوارانه و قدرتمندانه؛ تثبیت کردند که نیمی از تیم ملی ایران را در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ باکو تشکیل دهند.

علیرضا حسین پور، فرزان عاشورزاده، دانیال بزرگی و علیرضا نادعلیان از چهار شهرستان مختلف عاشقانه مبارزه کردند تا جواب زحمات مربیان ارزنده خود را بدهند و در صدر و راس شان؛ مردی که تکواندو مازندران را به سان سال‌های درخشان قهرمانی اش، از پیله تردید در آمد و به آن بال پرواز داد تا امروز همانند کشتی مازندران بخش اعظم تیم ملی را از آن خود کند.

هنر نفجم و تکواندو را پیشتر هم دیده بودیم که در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان رکورد‌های عضویت در تیم ملی و مدال آوری را جابجا کردند و حتی در تیم ملی بزرگسالان تمامی موفقیت‌های بزرگ در دوره تصدی وی رقم خورد، اما هیچکس گمان نمی‌برد روزی برسد که تکواندوی مازندران در یک دوره رقابت‌های جهانی بزرگسالان یک تنه پنجاه درصد تیم ملی را تامین کند!

هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران در المپیک‌ها به خوبی واقف است که هنر نفجم در تهییج آوری و ترغیب آفرینی نفرات به چه گونه است که حال تیم در حال رشد و پشتوانه نوجوانان را به او سپرده تا در شکل گیری نسل تازه دلاوران و مدال آوران تکواندو نقش پررنگ داشته باشد همانطور که در پیکار‌های فجیره و در مدت زمان کوتاه عضویت در تیم ملی بزرگسالان جوهره و شایستگی‌های آشکارش را عیان کرد.

حال مازندران فقط کشتی را ندارد که یک تنه بار درخشش تیم ملی را بر دوش بکشد. مازندران نیمی از تیم ایران در جهانی باکو تشکیل داده و چهار استان دیگر هر کدام یک بازیکن دارند و بهترین تشبیه همین است که مازندران به پهنای تمام ایران استعداد‌هایی دارد که قابلیت عضویت در تیم ملی را دارند.

هر چند می‌دانیم نه نفجم استراحت می‌شناسد و نه این قهرمانان دمی برای آساییدن و راحتی تا زمان مسابقات جهانی می‌یابند، اما ممنونیم که شب مازندران را ساختند و دوستداران ورزش را دوباره غرق در شور ساختند.

گفته بودیم که تکواندوی ایران باید از ظرفیت متفاوت استاد نفجم بهره گیرد. مازندران که شهره است به سفره همیشه گشوده معرفت؛ از صمیم قلب برای تکواندو‌ی ایران خوشحالیم که از توان این مدیر لایق که تردیدی نیست مربی حاذقی هم هست و فن و بند تکواندو را چشم بسته می‌داند، سود می‌جوید.

به امید موفقیت تک تک دلیران تکواندوی ایران در جهانی باکو که همین حضور صفحه‌ای زرکوب از ورزش مازندران را رقم زد.

بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن ۲۵۰۰۰ نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود.
حسن عبدالهاشم پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.