ورودی آب سد مهاباد افزایش یافت

مدیر امور آب مهاباد گفت: دبی ورودی آب سد مهاباد پس از بارش‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرد و به ۳۴.۷ مترمکعب در ثانیه افزایش یافت.

رضا جهین مدیر امور آب مهاباد گفت: دبی ورودی آب سد مهاباد در مقایسه با میزان ورودی ۲۳.۷ مترمکعب در ثانیه مدت مشابه سال قبل ۱۱ متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه آب ورودی به سد هم اکنون از ۲ شاخه حمزه آباد و قاضی آباد در حال جریان است ابراز امیدواری کرد با توجه به ۲ ماه باقی مانده زمان بارش‌ها (اردیبهشت و خرداد) و ذخیره برف در مناطق کوهستانی و بالا دست سد، میزان ورودی و حجم آب این سد باز هم افزایش پیدا کند.

مدیر امور آب مهاباد اضافه کرد: سال گذشته در این موقع از سال حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۱۸۱ میلیون مترمکعب بود، اما امسال بدلیل کاهش بارندگی‌های پاییزه و کم شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آن ۳۰ میلون مترمکعب بود، ولی اکنون حجم آب ۱۵۱ میلیون مترمکعب است.

جهین ادامه داد: اکنون تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۵۴.۵ متر کاهش یافته در حالیکه سال قبل این مقدار نیز سه متر بیشتر از امسال یعنی یک هزار و ۳۵۷.۵۵ متر بود.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی آب برای بخش کشاورزی از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می‌شود از کشاورزان این شهرستان خواست از کشت محصولات با نیاز آبی بالا خودداری کنند تا در تابستان با مشکل تامین آب روبرو نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
می توانستید خبر را کمی دقیق تر انتشار دهید یعنی در این گزارش ظرفیت سد و درصد پر شدگی آن اصلا اشاره نشده است