رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبر داد

تخصیص ۵۱ درصد از بودجه عمرانی مدیریت شهری به حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم در سال جدید تلاش کرده بالاترین میزان اعتبارات عمرانی را به حاشیه شهر اختصاص دهد و امسال حدود ۵۱ در صد از بودجه‌های عمرانی را به حاشیه شهر تخصیص داده است.

غلامحسین صاحبی رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت : از شورای چهارم برای حل مشکلات حاشیه شهر، کمیسیون ویژه حاشیه شهر راه اندازی شده و از سال ۹۲ هم به دستور مقام معظم رهبری، ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر به ریاست نماینده، ولی فقیه در مشهد تشکیل شده است.

او  افزود: مسائل و مشکلات زیادی در حاشیه شهر وجود داشته است و بزرگترین مشکل در حاشیه شهر، کمبود سرانه‌های خدماتی است؛ به عنوان مثال در سال ۹۲ در حاشیه شهر سرانه فضای سبز به ازای هر نفر، ۲ متر بوده است در حالی که در مناطق برخوردار شهر این عدد حدود ۶۰ یا ۷۰ متر بوده است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: از سال ۹۲ تا کنون، سرانه فضای سبز در حاشیه شهر ۲ و نیم برابر افزایش داشته است و به حدود ۵ متر رسیده است، اما همچنان این عدد مورد قبول نیست و باید برای افزایش سرانه‌ها در حاشیه شهر تلاش کرد.

صاحبی بیان کرد: در سال جدید و در شورای ششم سعی کردیم بالاترین میزان اعتبارات عمرانی را به حاشیه شهر اختصاص دهیم؛ امسال حدود ۵۱ در صد بودجه‌های عمرانی را به حاشیه شهر اختصاص دادیم که یک میلیلون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد تا هم بتوان عدالت را برقرار کرد و هم کمبود‌های سال‌های گذشته را جبران کرد.

او با اشاره به کمبود سرانه‌های ورزشی در حاشیه شهر تصریح کرد: در بخش سرانه‌های ورزشی هم امسال قرار است بیش از ۵۰ سالن ورزشی سرپوشیده و روباز در حاشیه شهر احداث شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه زودبازده در حاشیه شهر تعریف شده است؛ پروژه‌هایی که با نظر و پیشنهاد مردم و تایید اعضای شورا در سال ۱۴۰۲ در حاشیه شهر اجرا خواهد شد.

صاحبی اظهار کرد: چند پروژه کلان مقیاس هم در حاشیه شهر تعریف شده که جزو پروژه‌های پیشران محسوب می‌شود؛ به عنوان نمونه پروژه بزرگراه دوم که قرار است بر روی جاده گاز اجرا شود و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفتیم.
وی افزود: پروژه بزرگراه دوم از بلوار طبرسی و پنج‌تن آغاز می‌شود و فاز اول آن تا جاده خین عرب امسال کلید می‌خورد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: این پروژه در سال گذشته در دستور کار بود و مطالعات آن انجام شد و پیش بینی می‌شود با اجرای این پروژه به عنوان یک پروژه پیشران توسعه، بسیاری از مشکلات حاشیه شهر را حل کند.

صاحبی تصریح کرد: در صورت اجرای این پروژه، گره‌های ترافیکی منطقه رسالت، پنج تن، جاده کلات و بلوار طبرسی حل خواهد شد و دومین دستاورد این پروژه جلوگیری از پیشروی حاشیه شهر است، زیرا از بزرگراه تا کال کشف، فضای سبز در نظر گرفته شده است.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های عمرانی که برای حاشیه شهر در دستور کار قرار دارد ایجاد شریان‌های حیاتی است که به وسیله آن‌ها گره‌های ترافیکی را باز کنیم که اتصال پل ابوطالب به جاده کلات و جاده گاز و دو بانده شدن و تعریض پل همت آباد بین دهرود و همت آباد با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله این پروژه هاست.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: قرار است با اعتبارات در نظر گرفته شده و اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، یک متر به سرانه فضای سبز حاشیه شهر اضافه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.