عوارض شدید اُمیکرون در کمین سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، افزایش موارد فوت ناشی از کووید ۱۹ در استان و کشور را هشدار دهنده خواند.

سیدوحید حسینی، با اشاره به افزایش گزارش موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در استان و کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های زمینه ای، بیش از سایر گروه‌ها در معرض خطر عوارض شدید ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن هستند.

او با تاکید بر اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه و به ویژه در گروه‌های در معرض خطر، از مردم خواست از عادی انگاری پرهیز کنند و در صورت بروز هرگونه علایم کرونا، به ویژه در سالمندان و افراد دارای بیمار‌های زمینه ای، موضوع را جدی قلمداد کرده و در سریع‌ترین زمان به پزشک خانواده مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم در این نشست با اشاره به افزایش موارد فوت ناشی از کرونا در کشور گفت: در زمان حاضر با زیرگونه‌های مختلف اُمیکرون رو به رو هستیم که علاوه بر افزایش موارد فوت، باعث بیماری زایی شده است.

دکتر عباس رضائیان زاده در ادامه از مردم خواست ضمن رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، برای دریافت واکسن کرونا و افزایش ایمنی در برابر این ویروس، به مراکز واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار