استفاده از مساجد به عنوان پایگاه‌های قرآنی در پایتخت

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجد باید در فتنه‌ها بصیرت‌افزا باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین محمدابراهیم در آیین افتتاح پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۹ اظهار کرد: خرسندیم که شهردار تهران مسجدمحوری را تفکر اصلی خود اعلام کرده است و در عمل نیز این تفکر را در گسترش و توسعه مساجد دنبال می‌کنند. 

وی با بیان اینکه شهردار تهران شخصا در جلسه شورای مساجد شهرداری شرکت می‌کنند در حالی که در دوره‌های قبل هیچکدام از شهردار‌ها در این جلسه حضور نداشتند، افزود: در‌های مسجد باید به روی مردم باز باشد و سه وعده نماز به صورت مستمر در آن برپا شود. مسجد باید خدمات فرهنگی و اجتماعی به همه کسانی که مخاطب آن هستند ارائه کند؛ مخاطب ما در مسجد یک محله است و همه کار‌ها در یک محله باید بر محوریت مسجد باشد. 

حجت الاسلام محمدابراهیم ادامه داد: مسجد باید در فتنه‌ها بصیرت افزا باشد. این مسجد است که شهدا را پرورش می‌دهد و می‌تواند انسان‌ها را در مسیر رشد و کمال قرار دهد و به قله‌های کمال برساند. 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه درخواست من این است که مسجدی که امروز افتتاح می‌شود را پایگاه قرآنی قرار دهیم، اضافه کرد: امیدواریم ۲۰۰ تا ۳۰۰ مسجد در کل شهر تهران را محل جلسات پایگاه قرآنی قرار دهیم.

برچسب ها: پایگاه قرآنی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار