بازگشت دوباره ۲۵۰ مگاوات به مدار تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین

مدیر واحد بخار نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره یک بخاری نیروگاه پس از پایان تعمیرات بازدید دوره ای دوباره به شبکه سراسری پیوست.

حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۲ برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و به منظور بالا بردن سطح آمادگی تولید برق در فصل تابستان از مدار تولید برق خارج شد.

وی افزود: پس از ۲۵ روز تلاش بی وقفه به دست متخصصان تعمیرات نیروگاه شهیدرجایی، دوباره به مدار تولید بازگشت.

شریفی تصریح کرد: در این برنامه تعمیراتی برش کاری و جوشکاری ناحیه‌های آسیب دیده بدنه ایرهیترها، باکس‌های سوت بلاورها، چشمی ها، منحول‌ها در بدنه کوره، ضخامت سنجی و تعویض لوله‌های معیوب و جداره نازک در ناحیه ری هیت، بازدیداز فن‌ها و الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلو ولت، بازدید دوره‌ای مشعل ها، تعمیر اساسی تجهیزات بویل فید پمپ، بازدید از بسکت‌های ایر هیتر بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه به انجام رسید.

وی در خصوص فعالیت‌های امور ابزاردقیق در این دوره از تعمیرات بیان کرد: بازدید، تست و تنظیم ترانسمیتر‌های دبی، کالیبراسیون و تنظیم ترانسمیتر‌های فشار درام و سطح درام، بازدید و کالیبراسیون آنالایزر‌های جدید، فلاشینگ و تنظیم لول سوئیچ‌های کندانسور، تست سیستم اطفا حریق ترانس‌ها هم از سوی متخصصان امور تعمیرات ابزاردقیق انجام شده است.

شریفی یادآورشد: انجام انواع تست‌ها و بازدید‌های فنی بر روی ژنراتور و سیستم تحریک،  بازدید و سرویس بریکر‌های ۶.۶ کیلو ولت، تست رله‌های حفاظتی سوئیچگیر ۶.۶ کیلو ولت،  بازدید از ترمینال باکس و میگرتست الکتروموتور‌های ۶.۶ کیلوولت، بازدید و سرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت و تست کلیه تجهیزات الکتریکی از اقدامات حوزه الکتریک بودکه از سوی متخصصان الکتریک نیروگاه به انجام رسید.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت:نیروگاه ۲۰۴۲ مگاواتی شهیدرجایی قزوین متشکل از ۱۳ واحد بخاری و گازی با تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال، حدود ۳ و نیم درصد برق کشور را تامین‌ می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.