سفر ۳ روزه وزیر دفاع چین به روسیه

پکن از سفر ۳ روزه وزیر دفاع این کشور به مسکو و دیدار با مقامات ارشد نظامی روسیه خبر داد.

چین علی رغم درخواست‌های آمریکا و متحدان غربی اش تاکنون مواضع بی طرفانه‌ای درباره جنگ اوکراین اتخاذ کرده است. این در حالی است که واشنگتن نگران آن است که پکن به صورت مخفیانه اقدام به ارسال تسلیحات نظامی به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین کند. با این وجود، چین ادعا‌های مقامات غربی در این رابطه را تکذیب کرده است. 

به گزارش تل تریدر، وزارت دفاع چین امروز (جمعه) اعلام کرد لی شانگفو، وزیر دفاع این کشور از ۱۶ تا ۱۹ آوریل (ماه جاری میلادی) به مسکو سفر خواهد کرد. 

براساس بیانیه وزارت دفاع چین، لی شانگفو به طور رسمی از سوی سرگئی شویگو، همتای روسی خود به این کشور دعوت شده است. قرار است وی در سفر به مسکو با مقامات ارشد نظامی این کشور دیدار و از موسسات آموزش نظامی روسیه بازدید کند. 

وزارت دفاع چین از آمادگی خود برای تقویت روابط و همکاری‌های نظامی با ارتش روسیه خبر داده است. 

مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا اعلام کرده اند در صورتی که پکن اقدام به ارسال تسلیحات به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین کند، تحریم‌هایی را علیه چین اعمال خواهند کرد. 

کشور‌های غربی از آن بیم دارند که با ارسال تسلیحات چینی به روسیه، مسکو بتواند با تجدید قوای نیرو‌های خود عملیات گسترده برای تصرف بخش‌های شرقی اوکراین را تشدید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار